Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1967 Ernesto "Che" Guevara i altres guerrillers són capturats a Bolívia

1967 Ernesto "Che" Guevara i altres guerrillers són capturats a la selva boliviana

08/10/1967 Tal dia com avui

El 1965 Ernesto "Che" Guevara sorprengué el món amb la renúncia als seus càrrecs governamentals a Cuba, per dirigir la lluita revolucionària del Congo. Després d'aquesta experiència, es dedicà a la lluita guerrillera a diversos països americans i, finalment, a Bolívia (1966).

El Che va ser apturat el 8 d'octubre de 1967 per l'exercit bolivià, amb la col·laboració de la CIA, i fou assassinat el dia 9. El 1997 les seves despulles, descobertes el 1995, foren soterrades a Cuba amb els màxims honors.

Ernesto "Che" Guevara va esdevenir un mite, i un referent revolucionari per a joves a moltes persones d'arreu del món. També ha estat objecte del tema de moltes cançons com Hasta siempre comandante Che Guevara de Carlos Puebla i versionada per Boikot, o Canción del elegido de Silvio Rodríguez.

Per saber-ne més:

Che Guevara (Wiquipèdia)

Muerte del Che Guevara | Museo de Prensa

Patria o Muerte - Che Guevara 1964

40ª ANIVERSARIO MUERTE DEL CHE GUEVARA

 

 

Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  4. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  5. El SEPC convoca una vaga estudiantil el 26 de maig en defensa de l’educació pública
  6. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  7. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  8. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
  9. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  10. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid