Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1934 Àngel Pestaña i militants de la CNT funden el Partit Sindicalista

1934 Àngel Pestaña i militants de la CNT funden el Partit Sindicalista, amb l'esperança d'esdevenir el partit polític anarco-sindicalista

07/04/1934 Tal dia com avui
Àngel Pestaña, dirigent de la CNT Àngel Pestaña, dirigent de la CNT

El Partit Sindicalista fou un partit polític fundat en aquesta data per Ángel Pestaña i altres militants de la CNT, amb l'esperança de convertir-se en el partit polític de la CNT i trencar així la l'hegemonia "faista" a la qual s'oposava .

No pogué arrossegar ni la Federació Sindicalista Llibertària ni els Sindicats d'Oposició. La seva influència romangué limitada a petits nuclis a Madrid, a Andalusia, a Saragossa, al Principat i al País Valencià.

L'òrgan central del partit, El Sindicalista, passà aviat, el setembre del 1935, a Madrid, però esclatada la guerra civil a Barcelona aparegueren Hora Sindicalista (1936-37) i Mañana (1937-39).

Doctrinalment, el partit defensà per a la societat postrevolucionària un model de societat basat en el control de la producció pels sindicats, de la distribució per les cooperatives i dels afers públics pels municipis, en una mena d'estat sindicalista.

Participà en el pacte del Front Popular.  el Partit Sindicalista va obtenir dos escons a les eleccions de febrer de 1936, un d'ells per al fundador d'aquesta formació, Ángel Pestaña, i l'altre per a l'advocat llibertari Benito Pabón. Durant la guerra civil tingué un cert desenvolupament, assolint uns 30.000 afiliats.

Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. Hi som. Pengem l’estelada al balcó!
  3. Risc més esforç és igual a riquesa?
  4. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
  5. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  6. Es reprenen les concentracions davant de la comissaria de Via Laietana 43
  7. El Museu d’Història de Catalunya recupera els grans concerts de la Transició
  8. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  9. La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després
  10. Carme Travesset recorda Blanca Serra al Fossar de les Moreres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid