Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1840 Es funda la Societat de Protecció Mútua de Teixidors de Cotó de Barcelona

1840 Es funda la Societat de Protecció Mútua de Teixidors de Cotó de Barcelona

10/05/1840 Tal dia com avui

La Societat de Protecció Mútua de Teixidors de Cotó de Barcelona va ser fundada el 10 de maig de 1840. Fou la primera organització obrera de l'Estat. En foren capdavanters Juan Muns, José Sort Rull, José Sugrañes, Vicente Martínez i Pedro Vicheto.

Aquesta organització impulsà la constitució de la Junta Central Directiva de les Associacions de Socors Mutus de Barcelona, en la què figuraven com a capdavanters Josep Sugrañes i Joan Camps (Barcelona, gener de 1841). Totes aquestes societats foren prohibides (per recomanació dels empresaris) per un decret de la Regència Provisional de Madrid de 9 de desembre de 1841. Tot i que amb la intervenció de l'Ajuntament de  Barcelona la prohibició no fou aplicada . El 16 de gener de 1843 en un ban del Capità General de Catalunya -Antonio Seoane- la prohibició fou reafirmada i la societat dissolta.

 

Rànquings
  1. Catalunya Nord reivindicarà a Perpinyà esborrar la frontera imposada pel Tractat dels Pirineus
  2. Josep Marlès, un dels protagonistes de Prats de Molló: «Allò va ser realment molt important»
  3. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  4. L'OJS convoca una manifestació juvenil el 7-N per denunciar la precarietat i preparar la vaga general
  5. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  6. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  7. Estat Català publica les biografies de 120 participants en els Fets de Prats de Molló
  8. El Sindicat de Llogateres reforça la mobilització per l'habitatge en el camí cap a la vaga general
  9. La CUP exigeix responsabilitats per l'incendi a l'Albera i reclama el tancament de la base militar de Sant Climent Sescebes
  10. Arxivada la investigació per la crema d’una bandera espanyola a l’escenari de les festes de Sant Narcís
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid