Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Cinc municipis aproven demanar al Consell respostes sobre l'accident del metro de València

 

Ahir, com cada dia 3, i ja són 36 mesos, l'Associació de Víctimes del Metro del 3 de Julio (AV3J) es van concentrar a a Plaça de la Verge de València, a les 19:00 h. en homenatge a les víctimes de l'accident de metre de 3 de juliol de 2006 i esperant les respostes de l'Administració valenciana.  Durant la concentració es va llegir un manifest, La velocitat per si mateixa no descarrila, també es va informar que cinc municipis per on passa la línia 1 del metro havien aprovat la moció enviada per l'AV3J per a instar al Consell a "donar respostes i modernitzar la seguretat dels trens", mentre que tres governats pel PP l'havien rebutjat. Des la seva pàgina web, l'AV3J agraïx el suport de t"antes Associacions que lluiten tots els dies per aconseguir millorar les nostres vides i que es bolquen amb les nostres iniciatives. Aquesta vegada volem agrair el suport de BARRIODELCARMEN.NET,  que fa un seguiment de totes les nostres activitats, amb notes, videos, etc., increïble els ànims que ens donen". (veure el vídeo que BARRIODELCARMENT.NET va realitzar de la concentració d'ahir)

 

04/10/2009 13:34 Drets i Llibertats

Els plens dels municipis d'Alaquàs, Xirivella, L'Alcúdia, Picassent i Burjassot han aprovat la moció, de la mateixa manera que ho han fet la Mancomunitat de l'Horta Sud i la Junta Municipal de Ciutat Vella. A més, el ple de l'Ajuntament de València va aprovar la part del document referent a la agilización de la modernització de les mesures de seguretat i el grup parlamentari de Compromís la va presentar en Els Corts menjo proposició no de llei.

Mentre, a Llíria, Paterna i Paiporta la moció ha estat rebutjada, en aquesta última, "malgrat que l'alcalde, Vicente Ibor, es va comprometre als pocs dies de l'accident en una moció anterior a exigir al Consell amidades de seguretat". La moció està pendent d'anar a ple a Torrent, Bétera, La Pobla de Vallbona i Rocafort, localitats governades pel PP.

La moció té com objectiu que els consistoris instin al Consell a donar "respostes de les causes de la mort de 43 persones i 47 ferits" i a agilitar la modernització de la seguretat en el metre, així com demanar "que assumeixin responsabilitats polítiques i tècniques"

 

LA VELOCITAT PER SI MATEIXA NO DESCARRILA

Quan no es tenen arguments, se sap la causa, però no es vol assumir pel dany que implicaria en els governants de torn, es crea un escut dialectico compartit per tot el qual necessita defensar-se amb la mentida i l'engany. No ens tornin a dir que la causant de la catàstrofe 3-J va ser la velocitat.

Que si el metro hagués estat desocupat no hagués bolcat és una mica indubtable. Que físicament la velocitat incontrolada (?)  lel revolt  (?)La fallada dels frens (?) Una fallada mecànica en la maquina(?), L'esvaïment del conductor (?), o l'ordre d'accelerar pel temps perdut en l'anterior estació (?) etc. , van anar els causants finals materials del descarrilament està clar. Clar que va ser la velocitat, igual que una bala és la causant d'una mort, però podem tenir-la en la mà i per si sola mai matés a ningú.

Si la velocitat del metro és la bala, diguin-nos qui l'ha carregat, qui per estalviar-se diners no va revisar o  va arranjar o va  inserir el segur de tir en la pistola, que en un ús normal utilitzaríem per a tir olímpic, i per aquesta deficiència es dispara i mata a una persona. L'amo que toca el gallet, l'armer que la va revisar, l'agent que va donar la llicència, tots es veurien involucrats i imputats en aquesta mort.

Nosaltres els diem, Sr. Camps, Sr Castellà, Sr Maluenda, etc. NO esmenten. Va ser previsible i evitable, però factible i previsible que ocorri altra vegada per no posar les mesures físiques necessàries. No autoritzem a cap partit a utilitzar l'accident com defensa política contra els seus adversaris, acusant-los d'utilitzar aquestes morts, igual que no l'hi autoritzem a ningú per a fer veure que som utilitzats. El qual va descurar i malament gestiono els mitjans polítics i econòmics per a evitar el descarrilament no té per a nosaltres color polític, té la responsabilitat sobre les seves esquenes de la mort i seqüeles dels nostres familiars, tingui l'afiliació que tingui. Per a saber la causa, la pregunta és: Per què arribo amb aquesta velocitat a la corba, si vostès diuen que la línia té les mesures de seguretat correctes? Quina mesura no es va complir i qui la va incomplir? Va ser causa econòmica l'incompliment d'aquesta mesura de seguretat? On s'utilitzo aquests diners? DONIN-NOS RESPOSTES, DIGAN-NOS LA VERITAT

 

Per saber-ne més:
 
 
43 morts + 47 ferits = 0 responsables-  Per Pau Alabajos, publicat al seu bloc
 
 

 

 

Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  5. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  6. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  7. 13 anys sense en Toni Lecha
  8. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  9. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  10. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid