Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La CUP de Berga sorteja els salts de plens de Patum que corresponen als seus dos regidors

Els dos regidors de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) a l'Ajuntament de Berga, Natxo Romero i Anna Maria Guijarro, han decidit sortejar entre els berguedans que ho desitgin els salts de plens de Patum que els corresponen com a regidors de l'Ajuntament.

Els regidors asseguren que ho han decidit amb la voluntat de "ser fidels al principi participatiu i obert de la CUP".

04/06/2009 23:57 Política
Aquesta serà la segona vegada que uns regidors del consistori berguedà cedeixen per sorteig aquest dret que tenen tots els membres de l'Ajuntament. La CUP va establir-ne el precedent l'any passat.

Els plens de Patum representen diables plens de foc que salten a l'entorn de la plaça de Sant Pere. Els salts de plens són l'apoteosi de la festa. Són moltes les persones que cada any demanen poder protagonitzar un dels salts de Patum com a ple. En total hi ha unes 400 places i d'aquestes, una part estan reservades als regidors de l'Ajuntament, una per cadascun.
Segons Guijarro, cada regidor pot decidir què en fa d'aquest dret i des de la CUP s'ha optat poder sortejar-los públicament. La CUP ha establert tot un seguit de requisits per a optar al sorteig. Així, totes les persones que hi vulguin participar han de viure a Berga, tenir més de 18 anys, que l'acompanyant també sigui major d'edat i tingui experiència en salts i que garanteixin que poden fer un salt en condicions. Les inscripcions per participar-hi es podran fer aquest dissabte 6 de juny entre les cinc i les vuit del vespre. A les vuit està previst fer el sorteig entre tots els inscrits.
Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  3. L'ANC il·lumina el Montseny amb 60 farells per reivindicar que l'independentisme continua dempeus
  4. «Enigma», un documental sobre la resistència de les nacions sense estat, inicia una campanya de micromecenatge
  5. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  6. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
  7. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  8. La reivindicació de memòria a Via Laietana 43 arriba a la concentració número 100
  9. Poble Lliure i La Forja denuncien el colonialisme espanyol i reivindiquen que el 12 d’octubre no hi ha res a celebrar
  10. El Correllengua 2026 continua estenent-se pel país amb activitats culturals i una jornada sobre les biblioteques catalanes
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid