Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Cinc-centes persones participen en el dictat de català a Perpinyà

5.03.07 Unes cinc-centes persones van participar dissabte en el dictat de català de Perpinyà a les tres de la tarda al saló Satèl·lit del Palau de les Exposicions de Perpinyà. Aquest any el dictat ha tingut unes quantes novetats, com la possibilitat que les persones sordes poguessin participar-hi, ja que una interpretació simultània en llenguatge de signes va acompanyar les lectures del dictat a cura de Daniela Grau i en Vicenç Pérez Verdiell.

05/03/2007 05:11 Cultura
Img soyez propre Img soyez propre

El text, redactat per l' escriptor i periodista, Joan Lluís Lluís i titulat "el gat", estava dividit en tres paràgrafs corresponents a tres nivells de dificultat. Cal assenyalar que la finalitat d'aquest dictat no és arribar a un nucli de lletraferits sinó al poble. És un acte anual festiu i d’homenatge al català, que demostra que la llengua encara viu malgrat les prohibicions d'ençà de l' edicte de Lluís XIV el 1700 que prohibia l'ús de la llegua a la Catalunya Nord.

Els resultats d'aquest dictat es coneixeran el pròxim 2 d'abril a la sala de les llibertats, a Perpinyà. Els organitzadors s'han mostrat satisfets per la participació.

 


Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. La ILP per garantir el caràcter públic de la sanitat arribarà al Parlament el 19 d’octubre
  3. Com pot caure el règim de l’abús
  4. Quan a Girona s'executaven Borbons
  5. Els CDR commemoraran els nou anys de l’1-O amb una mobilització a Urquinaona
  6. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  7. L’independentisme il·luminarà el Montseny la nit del 3 d’octubre
  8. Concentració a Barcelona contra els desnonaments arran del cas de la Maricarmen
  9. Una parella de 81 i 74 anys afronta un desnonament a Badalona per haver avalat la hipoteca del fill
  10. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid