Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Els prínceps espanyols visitaran aquesta setmana Manresa

No es decarta que vagin també Puig-reig al Beguedà per celebrar el centenari de la visita del rei Alfonso XII a la colònia textil de Cal Pons, anunciada fa un mes per la plataforma cívica Al Berguedà, ni reis, ni súbdits
El proper dimecres, els prínceps espanyols tenen una doble cita amb el Bages, al matí, amb la XIII Jornada d´Economia de Caixa Manresa, que se celebrarà a Món Sant Benet, i al migdia, amb el dinar commemoratiu dels 30 anys de la Unió de Botiguers i Comerciants de Manresa (UBIC), que tindrà lloc al Museu de la Tècnica de la capital del Bages, segons informa Regió7. El ministre espanyol, Celestino Corbacho, i el conseller d´Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet han confirmat la seva assistència.

26/10/2008 08:15 Política
Fa un mes, la plataforma cívica Al Berguedà, ni reis, ni súbdits va iniciar una recollida de signatures per mostrar el seu rebuig a la iniciativa del consistori de Puig-reig de convidar al representat del corona espanyola, i mostrar "el nostre malestar a l´intenció per part de representants de la sobirania popular municipal de dur accions per tal de legitimar una institució anacrònica des del punt de vista democràtic, com és la monarquia, en una societat que es consideri igualitària , lliure i participativa de ple dret"
 
En aquest sentit, la plataforma preten aglutinar públicament a les persones que "desitgin mostrar el rebuig als representants que conviden en nom del poble a membres de la monarquia , dient-los ben alt i clar que AL BERGUEDÀ, NI REIS , NI SÚBDITS de ninguna monarquia, no es pot considerar grat que ningú en nom de cap institució democràtica vulgui pretendre convidar a un representant d´una institució d´arrel no democràtica i no igualitària que encarna valors predemocràtics, i que a dia d´avui, el seu màxim representant, el cap de l´Estat, sigui hereu directe del dictador Francisco Franco, com a continuadors dels Principios del movimiento, als quals va retre jurament de fidelitat".
 

Amb aquesta invitació, el consistori de Puig-reig vol celebrar un altre acte de sudmisió a la corona, el centenari de la visita de l'avi de l'hereu de Franco a la Població. El rei borbòni, Alfonso XII va visitar Puig-reig, en concret la colònia tèxtil cal Pons, el 30 d'octubre de 1908. 

 

Per saber-ne més:

 

Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  4. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  5. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  6. 13 anys sense en Toni Lecha
  7. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
  10. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid