La roda de premsa s’ha realitzat davant l’Estació Intermodal del metro de Palma. Cal dir que aquest metro va ser tancat per mor de les primeres pluges de la tardor passada a només cinc mesos de l’obertura i és, precisament en aquests dies, que duu mig any tancat. Aquest ha estat el lloc elegit per l’assemblea local de Maulets per presentar públicament el primer eix de la campanya: el transport.
A la presentació, la militància ha explicat que “l’objectiu de la campanya és aconseguir un transport realment públic, de qualitat i ecològic.” També s’ha exposat tot el material editat: tríptic explicatiu, adhesius, cartells, camisetes i dessuadores. Al tríptic, Maulets divideix la problemàtica del transport a Palma en tres parts: l’ús de la bicicleta, el transport públic i la construcció de la infraestructura del segon cinturó.
Quant a la bicicleta, l’assemblea local de Maulets afirma que es disposa a crear alternatives al cotxe, com ara la bicicleta. També critica la gairebé nul·la existència de carrils bici, la perillositat d’anar en bicicleta i la poca consciència de la població sobre aquest mitjà de transport. Tot seguit fan una sèrie de propostes concretes per a millorar aquesta situació.
Sobre el transport públic, demanen més línies i una major freqüència d’aquestes, la gratuïtat per als joves i estudiants, així com l’obertura al més aviat possible de la línia de metro.
Al darrer apartat del tríptic, parlen del rebuig frontal a la construcció del segon cinturó. Aquesta infraestructura encerclaria tota la ciutat de Palma, destrossant així les poques zones rurals que queden als afores de Ciutat i servint als interessos dels especuladors.