Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
TMB gasta els diners dels usuaris en una campanya contra la lluita sindical

 Segons ha informat la web de BarriSants, la Direcció de TMB ha iniciat una campanya per desacreditar la lluita pels dos dies de descans que realitzen els conductors d’autobús. Mitjançant una embustiada general als pisos de Barcelona d’uns tríptics fets a tot color que porten com a nom “TMB també vol els dos dies de descans setmanal”, i amb la creació d’una plana web l’empresa que enfronta els usuaris d'autobús amb els treballador, la revindicació dels quals té com a principal punt el descans setmanal de dos dies. 

02/03/2008 17:29 Laboral

Entre les diferents coses que s’esgrimeixen al pamflet, signat per la Presidència de TMB, podem trobar algunes afirmacions absolutament demagògiques i amb intencions ben clares de posicionar als usuaris en contra dels conductors, com que les exigències dels sindicats obligarien a reduir el servei i a augmentar el preu de les tarifes dels viatgers. Una clara maniobra d'atemorir els usuaris amb la por de l'encariment del transport, del qual responsabilitzen els treballdors conductors.

 TMB pretén d’aquesta manera barroera depurar les seves responsabilitats sobre la propera vaga d’autobusos que viurà la ciutat del 3 al 7 de març i afegir pressió a una negociació davant la qual no té capacitat ni voluntat de diàleg, i molt menys intenció d'oferir solucions a les peticions de descans dels conductors.


D'altra banda, aquesta informació també apunta al fet que caldria esbrinar quina quantitat s’ha gastat TMB en aquesta campanya en contra dels treballadors, amb uns diners provinents dels usuaris que utilitzen els transports públics, i que haurien de revertir en la millora i el creixement del metro, del bus o del tramvia, així com en les millores salarials dels treballadors. Com en la resta d'aspectes gestionats directament o indirectament per l'Ajuntament de Barcelona, el propagandisme i la manipulació han estat els mètodes de TMB per encarar una reinvindicació justa, en què els conductors i conductores d'autobusos reivindiquen una conquesta que la major part dels sectors laborals ja van aconseguir fa dècades: el descans del cap de setmana (de dos dies setmanals).

Font: www.barrisants.org

Per saber-ne més:

El Comitè de descansos de TMB fa una crida a la solidaritat amb la vaga de la propera setmana Llibertat.cat

Els conductors d'autobusos de Barcelona convoquen una nova vaga per la setmana del 3 al 7 de març Llibertat.cat

Un dels membres del Comitè de Descansos de TMB, candidat a "Català de l'Any" Llibertat.cat

...si en unes setmanes no hi ha una opció d’acord la vaga indefinida serà una realitat Entrevista. Llibertat.cat

Rànquings
  1. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  2. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  3. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  4. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  5. El PP impulsa la retirada del nom d'Isabel-Clara Simó de l'institut de l'Alcúdia de Crespins per la seva defensa dels Països Catalans
  6. Ecologistes en Acció reclama un PLATER que prioritzi la biodiversitat, el sòl agrari i l'estalvi energètic
  7. El Sindicat d'Habitatge Socialista atura un autobús turístic a la Barceloneta per denunciar la turistificació i reclamar l'expropiació del Bloc Balboa
  8. La CACGi denuncia la investigació del seu portaveu pels fets de la protesta d'Empúries
  9. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  10. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid