Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Continuen les protestes del conductors d'autobusos a Barcelona. S'anuncien aturades per al Nadal

 Ahir dilluns 10 de Desembre, les marquesines d’Autobusos de TMB van aparèixer plenes de cartells de la CGT que denunciaven la manca de descansos del seus conductors i reclamen dos dies de descans setmanal.  Els cartells  demanaven a Jordi Hereu dos dies de descans per als conductors d’autobús. L’absència de sensibilitat per part de l’Ajuntament de Barcelona i TMB, que ha rebutjat el diàleg amb els treballdors, ha portat els conductors d’autobusos a anunciar aturades en el servei per als dies de Nadal.

11/12/2007 18:07 Política

Els cartells parodien un cartell de TMB en què es fa referència a la gran responsabilitat que comporta conduir un autobús per Barcelona, però que no explicava com i quines són les condicions laborals en què es realitza aquesta responsabilitat. Inclouen també una l’aturada del passat 21 de Novembre, sobre la qual la Direcció de TMB s’hi va referir al.legant que seria una vaga minoritaria. Contràriament a això, els representants sindicals han recordat que  El 90% dels conductors/es d’autobusos de TMB va parar el 21 de novembre de 2007 per reivindicar dos dies de descans setmanal. Dos mil d’ells i elles es van manifestar pels carrers de Barcelona.


El col•lectiu de conductors/es de TMB també han posat de manifest les falses promeses articulades per Jordi Hereu, Alcalde de Barcelona, que a les passades eleccions va prometre als seus mítings la millora de la qüalitat en la feina als serveis públics i actualment retreu cínicament als mitjans de comunicació que demanar dos dies de descans pels conductors/es d’autobusos de TMB és “inasumible”.

Per tots aquests motius, i donada l’absència de resposta i de diàleg per part dels responsables polítics i de la TMB, els conductors d’autobusos han anunciat  aturades en els serveis per als dies 21, 22, 23 i 24 de desembre i 2, 3 i 4 de gener, en protesta per la manca de resposta en la seva reivindicació de descans setmanal.

 Els conductors d’autobusos de TMB també han començat una campanya d’entrega de cartes a la gerència dels Centres comercials (La Maquinista, Diagonal Mar, Glories, etc.) i de les Grans superficies (HiperCor, El Corté Inglés, etc.) explicant les causes i conseqüències que tindran les vagues convocades per Nadal en resposta a la manca de descansos i per aconseguir dos dies de descans setmanal. En aquestes cartes demanen als Centres comercials i Grans superficies que tractin de fer que l’Ajuntament de Barcelona i la Direcció de TMB variïn la seva posició de immobilisime i busquin solucions a aquesta crisi.

Per últim, els treballadors/es recorden que aquestes vagues no només afecten els usuaris/es, als centres comercials i gran superficies, sinó també als altres companys conductors/es d’autobusos de TMB que veuran mermat el seu sou, situació de la qual responsabilitzen a la postura tancada de l’Ajuntament i la Direcció de TMB, que no els ha deixat cap altra sortida.

El col•lectiu de conductors de TMB treballa sis dies a la setmana, comença i acaba la seva jornada laboral en dos llocs diferents de la ciutat i tots els conductors i conductores suplents coneixen el seu horari i la linea en la que han de conduir el dia següent només amb un dia d’antelació. El col•lectiu de conductors/es realitza només 5 dies de descans al mes.

Una reivindicació justificada

El conductors i conductores d’Autobusos de TMB treballen a l’any: 1690 hores efectives, 83 hores de presencia mínimes, 80 hores extres obligatòries, 7 dies de feina en festes oficials, temps partit, etc. Treballem 251 dies a l’any, més les festes oficials, quan la mitjana al sector és de 220 dies a l’any.

Aquesta situació de manca de descans està provocant:

1. Una concil•liciació de vida familiar i laboral molt difícil de dur a terme. No és una casualitat que cada cop són més els treballadors i treballadores que s agafen la reducció de jornada per fill, com una manera de poder estar més amb els seus.

Una altra dada que confirma aquesta mancança de conciliació familiar és l’augment considerable de companys i companyes que agafen alguns dels seus 20 dies de permís no retribuït, ajustant-se el cinturó per poder estar més amb la família.

2. Un alt nivell de tensió entre els conductors i conductores que ha fet disparar totes les alarmes pel nivell d’agressions que patim com a col•lectiu. El complicat tràfic de la ciutat, la tardança entre Autobusos deguda a la gestió de segons quines línies, fent que la desesperació d’alguna gent es tradueixi en agressivitat i la pèrdua del respecte cap a la figura del conductor, ha derivat en agressions cap al conductor i conductora. (35 agressions físiques al 2006, 32 fins al dia d’avui. En relació a les agressions verbals no hi ha constància, però sabem que són diàries).

3. L'alt nivell de baixes per qüestions psicològiques (depressió, ansietat, etc.). Segons l’Informe de Salut de l’any 2002-2004, les enfermetats psicològiques eren la segona causa de baixes a l’empresa, després de les muscoesqueletiques. A dia d’avui encara no tenim dades de l’Informe del 2004-2006.

Per saber-ne més:

Vaga d'autobusos a Barcelona Llibertat.cat

La CGT inicia una campanya en defensa del descans dels conductors d'autobusos Llibertat.cat

Escandols continuats a TMB Llibertat.cat

Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid