Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Manifestació "El Vallès sense el Quart Cinturó"

PROP DE 5.OOO PERSONES RECLAMEN SENTIT COMÚ I “EL VALLÈS SENSE EL QUART CINTURÓ”
Granollers. Prop de 5.000 persones, precedides de 55 tractors, demanen un nou model territorial i un nou model de mobilitat que responguin als objectius generals de preservació dels espais naturals i agraris, d'articulació de sistemes urbans complexos, i una xarxa de mobilitat que afronti amb racionalitat i coherència el canvi de model energètic i la crisi climàtica.

L'artista Perejaume ha llegit avui un manifest que exigeix sentit comú en les inversions públiques.

18/11/2007 20:21 Territori

Avui, a Granollers i les Franqueses del Vallès, unes 5.000 persones, entre les quals un bon nombre de càrrecs electes de diverses formacions polítiques, han reclamat un nou model de mobilitat integrat en una ordenació del territori que garanteixi la persistència del patrimoni natural, cultural i identitari de les nostres comarques. La crida a la responsabilitat dels nostres representants polítics davant les amenaces de crisi climàtica i crisienergètica que exigeixen sentit comú i racionalitat en les previsions d'inversió en infraestructures ha compartit protagonisme amb la crida  per unVallès sense Quart Cinturó i tot allò que representa aquesta via.

Una vegada més constatem el rebuig que genera l'obstinació de determinats sectors en promoure una via, el Quart Cinturó, que representa ja un modelcaduc de desenvolupament econòmic i territorial. El llarg reguitzell de noms amb els quals s'ha batejat aquesta via (Quart Cinturó, B-40, Autovia Orbital, millora de la connectivitat Baix Llobregat-Vallès, C-35, A-7) i el nou nomque apareix a la darrera resolució del Parlament de Catalunya sobre la nova concepció d'aquesta infraestructura i la seva integració en la xarxa de mobilitat poden semblar exercicis de pluja d'idees o combats lèxics. No obstant, allò realment significatiu és si el Govern de la Generalitat estàdisposat a canviar el model de mobilitat de la Regió metropolitana de Barcelona d'acord amb els objectius d'estalvi energètic, compromís amb elcanvi climàtic i respecte pels espais naturals i agraris de les nostrescomarques. Aquest és el concepte que defensa la Campana Contra el Quart Cinturó, i el marc on convida a totes les formacions polítiques a trobar estratègies de competitivitat i eficiència en la planificació i gestió del territori i dels recursos energètics.

Parlar d’un nou projecte de via no implica canviar de model. Per aconseguir unnou model de mobilitat cal estudiar el conjunt d’infraestructures viàries i ferroviàries i la gestió que se’n fa. Cal clarificar quines són lesnecessitats del territori i definir de manera integral com es pot donar resposta a partir d’una xarxa de mobilitat que prioritzi el transport públic.

El que hi ha subjacent encara és el qüestionament del model de mobilitat i dedesenvolupament econòmic i territorial que representa el Quart Cinturó: lacultura del cotxe, l'organització del territori en base a les carreteres, unmodel energètic amb una crisi anunciada, la dependència externa del'economia, el manteniment dels problemes i de l'exclusió social en la mobilitat a la regió metropolitana, la transformació sense aturador del territori, la pèrdua de part del nostre patrimoni històric i cultural i dels nostres espais agraris i naturals, l'empitjorament de la qualitat atmosfèricai ambiental, el canvi climàtic...

Ens els darrers dies la Campanya ha donat a conèixer un nou document deproposta, “El Vallès sense el Quart Cinturó”. Aquest document expressa elclar convenciment que és possible millorar la mobilitat i la qualitatterritorial a la segona corona metropolitana sense el Quart Cinturó. El document proposa com fer possible la conservació del nostre patrimonihistòric i natural, la millora de la cohesió de les nostres ciutat imunicipis, la potenciació del dinamisme econòmic, i l'optimització i universalització del dret a la mobilitat sobre unes altres bases: el més alt respecte per la identitat del territori (espais agraris i naturals, sistemes urbans), i una xarxa de mobilitat moderna que sàpiga respondre amb eficiènciaals reptes d'un entorn metropolità i del compromís amb el medi ambient: la potenciació del transport públic i la millora de la xarxa secundària de carreteres.

Així es proposa implementar instruments de protecció i gestió dels espaisagronaturals, i d'inserir amb coherència la xarxa de mobilitat en aquestmarc. Per ordre de prelació, proposem la creació d'una autoritat regional quegestioni conjuntament tota la xarxa de mobilitat per millorar-ne l'eficiència i l'assoliment d'objectius més ambiciosos en la mobilitat amb transportcol·lectiu, la creació d'una veritable xarxa de transport col·lectiu a lasegona corona metropolitana i la millora de la xarxa secundària de carreteres, tot avaluat amb anàlisis de corredors i de modalitat demobilitat.

Consulteu la proposta “El Vallès sense el Quart Cinturó” aTríptic
http://ccqc.pangea.org/cat/moviopo/tripticCCQC.pdf
Document
http://www.adenc.cat/actualitat_ambiental/ccqc/0711El%20VallesSenseQCdoc.pdf

Denunciem també avui la manca de concreció del compromís del Govern de laGeneralitat per negociar un nou Pacte Nacional per les Infraestructures i larevisió del Pla d'Infraestructures de Transport de Catalunya durant el 2007(Pacte de l'Entesa Nacional de Progrés, 2006) amb la participació dels agents econòmics, socials, territorials i ambientals, i el retard en l'aparició delsinstruments de planificació territorial que donin coherència a la complexitat de la Regió Metropolitana.

La Campanya Contra el Quart Cinturó fa una valoració molt positiva de la manifestació d’avui, tant pel seu caràcter festiu, com per la diversitat dels seus assistents, amb representants del món associatiu, sindical i polític del Vallès, el Maresme i el Baix Llobregat. La participació d’una vuitantena llarga de càrrecs electes de diferents partits i organitzacions polítiques fa palès que és necessari replantejar el projecte del Quart cinturó des del rigor i tenint en compte la nova realitat de la mobilitat i de les polítiques ambientals en ple segle XXI. La implicació incondicional del sector agrari i ramader mostra també la voluntat d’aquest sector de lluitar per un Vallès sense el Quart Cinturó, que permeti tirar endavant la seva activitat econòmica, la qual alhora és una garantia de continuïtat per a la diversitat del territori i del paisatge.

La manifestació ha acabat a la plaça de la Corona amb la intervenció de l’artista de renom internacional Perejaume que ha donat lectura a un manifestque reivindicava el paper propositiu del moviment opositor al Quart Cinturó,tot un exemple de 15 anys de cultura del sí, i exigia sentit comú en la gestió de la inversió pública. En un moment en què és tan evident la mancad’inversió en el servei ferroviari de rodalies és prioritari aplicar el sentit comú i canalitzar aquesta inversió cap al transport més sostenible: el tren de rodalies.

La Campanya Contra el Quart Cinturó vol agrair a totes les persones i col·lectius que han fet possible l’éxit d’aquesta manifestació el seu suporti la seva implicació en l’organització i desenvolupament de l’acte.


Enllaç amb les notes de premsa del 2007.  Relacionada amb aquesta
convocatòria, consulteu la del 14 de novembre
http://www.adenc.cat/notes/2007/index_notes_premsa_CCQC07.htm

 

 

CAMPANYA CONTRA EL QUART CINTURÓEl Baix Llobregat, el Penedès i el Vallès, 18 de novembre de 2007

Rànquings
  1. L'empresari gironí Josep Campmajó s'exilia arran del cas Tsunami
  2. Sant Jordi era guerrer...
  3. Alhora i la CUP
  4. Acte antirepressiu de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACG)
  5. La “proposició de llei per la qual es regula la llibertat educativa”, del PP i VOX, empeny cap a la irlandització del valencià
  6. Ortésia Cabrera serà la cap de llista de les Terres de l'Ebre per la CUP
  7. La CUP–Defensem la Terra presenta la llista per les eleccions del 12 de maig per la demarcació de Girona, afirmant que surten a guanyar
  8. Agustí Barrera: "...el seu legalisme burocràtic no els va permetre entendre que una declaració d’independència és un acte revolucionari"
  9. «Saps què? Que llegint aquest tros de diari...»
  10. Sergi Saladié encapçala la llista electoral de la CUP pel Camp i les Terres de l'Ebre
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid