Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Sortu, el nou partit de l'esquerra abertzale

La nova formació política que l'esquerra abertzale ha constituït per tal de presentar-se a les eleccions municipals del 22 de maig que ve es diu Sortu, que en basc significa "sorgir", "néixer", "crear".

Ahir el portaveu de l'esquerra abertzale Rufi Etxerbarría [discurs] i l'advocat Íñigo Iruin [discurs] van presentar públicament els estatuts de Sortu, que compleixen amb els requisits de la Llei de Partits, i avui s'ha fet públic el nom del partit i ha estrenat una pàgina web, que de moment només conté una enquesta que demana a l'usuari si està a favor que Sortu participi a les eleccions. En tot avui el "sí" no ha baixat del 90%.

08/02/2011 14:42 Internacional

t_azkenezksorDesprés que el passat 5 de febrer tots els pobles i viles d'Euskal Herria es mobilitzessin en suport a la legalització de l'esquerra abertzale i que ahir es realitzés la presentació dels estatuts del partit en un acte al Palau Euskalduna, aquest dimarts els promotors de la nova formació han donat a conèixer el nom i el logotip en una roda de premsa. 

Els impulsors són María Jesús Velez, treballadora social; Xabier Artola, professor de la UPV; Raquel Jausoro, treballadora; José Mari Compains, advocat; Karmele Agirregabiria, directora d'euskaltegi municipal; Iñaki Zabaleta, catedràtic de la UPV; Maider Etxebarria, doctora en Geologia; Edu Brugos, sindicalista; Ester Hernandorena, professora, i Sonia Respaldiza, administrativa.

Demà dimecres 9 de febrer els promotors es traslladaran fins a Madrid per procedir a la inscripció de la nova formació al registre de partits polítics del Ministeri de l'Interior espanyol. D'altra banda, el dissabte diverses personalitats de la societat basca donaran a conèixer una declaració en favor de la legalització i la convocatòria d'una manifestació pel dissabte dia 19 a Bilbo. La marxa s'espera que sigui multitudinària, en defensa de la legalització dels partits polítics.

{youtube}vsFpOOi2-PE{/youtube}

{youtube}TK6e5TIkzgY{/youtube}

{youtube}Wpw5JUtnOiw{/youtube}

Per saber-ne més:

Euskal Herria viu amb esperança la presentació del nou partit abertzale

Rànquings
  1. Convocada una manifestació a Sabadell per defensar el riu Ripoll de l'especulació urbanística
  2. Les biblioteques públiques inicien una vaga indefinida per denunciar la precarietat del sector
  3. "La Flama" dedica la seva biblioteca a Joan Rocamora, referent de compromís, cultura i llibertat
  4. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  5. Fèlix Goñi, Martí Marcó i la generació de 1979
  6. Quan la política deixa de pensar el país
  7. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  8. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  9. Som un poble rebel
  10. La família de Blanca Serra manté la batalla judicial per identificar els responsables de les tortures a Via Laietana
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid