Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Euskal Herria, agressió permanent

EgunHori06.jpgL'agressió permanent contra Euskal Herria no té aturador de la mà de ràtzies policials en les quals són detingudes persones l'únic delicte de les quals és militar en organitzacions polítiques i que són posteriorment empresonades.

Euskal Herria és agredit una i altra vegada davant del silenci d'Europa i de la totalitat de l'arc parlamentari espanyol. I encara  presumeixen de democràcia. Curiosament, en aquesta democràcia de la qual parlen militar en política et pot comportar presó o com a mínim una detenció.

19/01/2011 11:14 Internacional

EgunHori01.jpg

Els arrestats per la Guàrdia Civil són Xabier Beortegi, detingut a Errotxapea; Iñigo González, a Barañain; Iker Moreno, a Burlata; Gorka Zabala, a Zizur, i Jon Patxi Arratibel, a Etxarri Aranatz, segons ha confirmat el moviment proamnistia basc. De la seva banda, la policia espanyola va arrestar Koldo García a Araba, Miguel Angel Llamas i Edurne Sauze a Sarriguren. El moviment proamnistia ha desmentit que Josu Esparza hagi estat detingut, tal com han divulgat les agències, que han aputat dues detencions més: les de Gorka Maig i Oihana Odria. A tots ells se'ls ha aplicat el règim d'incomunicació, segons ha informat el moviment proamnistia, i avui ja no se'n tenen notícies.

L'operació es va iniciar pels volts d'un quart de tres de la matinada de dimarts i es va desenvolupar a Iruñea, Atarrabia, Etxarri Aranatz, Burlata i Barañain i Araba i fins al moment es xifren en deu el nombre de detencions, tot i que hi podria haver "un nombre considerable" d'arrestos. Als arrestats per la Guàrdia Civil se'ls acusa d'integrar Ekin i als detinguts per la policia espanyola de tenir relació amb la web Apurtu.org.

Amb tot, fets d'aquesta naturalesa no distreuen l'objectiu central d'aquest període històric per a Euskal Herria,  com és conquerir la pau aconseguint la llibertat. En aquest moment en què el franquisme ha perdut qualsevol pudor i exigeix obertament la recentralització de l'Estat i la fi de les concessions a les tímides "comunitats autònomes", s'aprecia la debilitat de l'estat oligàrquic i dels seus suports polítics i sindicals i institucionals.

Enfront de la repressió és urgent la unitat, i en aquest sentit representa un autèntic escàndol veure Aralar i el PNB centrant les seves preocupacions en el cas de les escoltes i seguiments que presumptament realitzava la unitat antiETA de l'Ertzaintza per part del PNB, donant l'esquena a la terrible crisi econòmica i a la insuportable repressió que arriba com un nou cop des de Madrid a les llibertats democràtiques basques.

{youtube}kDfFDzGKaJA{/youtube}

{youtube}8dCo2VsglJA{/youtube}

 

Rànquings
  1. Dos anys d’Illa: el fracàs també té còmplices
  2. La IV Trobada de Dones dels Països Catalans debatrà a Prada sobre feminisme i construcció nacional
  3. Marc Puigtió renuncia a ser el candidat d'ERC a Girona després de l'escàndol dels àudios, nou episodi d'una trajectòria marcada per la polèmica interna
  4. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  5. Fa 19 anys que ens va deixar Lluís Maria Xirinacs
  6. La 58a Universitat Catalana d'Estiu combinarà memòria, llengua, cultura i debat polític
  7. Casa Macià convoca unes jornades d'història pel centenari dels Fets de Prats de Molló
  8. Celebren la renúncia de Marc Puigtió i rebutgen qualsevol pacte amb l’extrema dreta
  9. Una biblioteca pública programa un espectacle infantil en castellà en plena Festa Major de Gràcia
  10. Figueres i el deute de la memòria: el carrer Martí Vilanova i la petjada cubana al Castell
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid