Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Ja som Nadal: "Bon consum i pròspera misèria"

"Bon consum i pròspera misèria". Aquest és el lema que l'Assemblea de Joves La Guspira de Tarragona ha escollit per conscienciar sobre les festes de Nadal d'enguany. Unes dates que a tot arreu, a tots els carrers de tots els pobles, anuncien que "ara toca comprar".

"No importen les retallades socials, laborals i nacionals que ha fet el govern a les nostres condicions de vida", lamenta, sinó que el missatge que ens repeteixen, i que no ens qüestionem, "és que comprant aconseguirem oblidar el desastre social que impliquen el conjunt de polítiques que s'han anat desenvolupant els darrers mesos, i que al jovent ens estan hipotecant el futur". 

21/12/2010 19:08 Drets i Llibertats

Ja fa unes quantes setmanes que les llums enlluernadores dels carrers, les nadales estridents de les botigues i els aparadors decorats ens criden que ja ha arribat el Nadal. Quin és el missatge que desprenen? Doncs l'Assemblea de Joves La Guspira ho té clar: "Que ara toca comprar!". Ara toca apartar i oblidar les retallades socials, laborals i nacionals dels governs neoliberals, que ens diuen que "comprant aconseguirem oblidar el desastre social que impliquen el conjunt de polítiques que s'han anat desenvolupant els darrers mesos, i que al jovent ens estan hipotecant el futur".

L'Assemblea de Joves la Guspira considera que hem interioritzat que la nostra felicitat depèn dels béns materials que tenim, que el reconeixement que ens donen els altres és en funció del nostre aspecte i propietats (cotxe, casa, sabates, aparells electrònics, etc.), de manera que que caiem en un fals benestar que trontolla i ens ofega sense ser conscients del perquè. Amb tot, és entre la gent més joves que aquesta situació "s'ha extrapolat de manera alarmant", alerta.

"Cada cop som més exigents amb allò material que volem, cada vegada tendim a ser més esclaves de la moda que s'exemplifica amb noies de quinze anys amb talons i maquillades, amb nois amb caríssimes sabates esportives, amb "ipods" i mòbils moderns", assenyala, i adverteix que "no cal perdre de vista que aquest consumisme també té el seu component de gènere, diferenciant quins productes són per a cada sexe i aprofundint els rols entre ells".

L'Assemblea de Joves La Guspira creu que s'estan perdent els valors socials que ens construeixen com a persones: el respecte pels i les altres basat en allò que som i no en el que tenim; la solidaritat entre les persones que està sent eliminada per la competitivitat entre nosaltres sigui als estudis o al lloc de feina, competitivitat a la qual el sistema capitalista ens està abocant; la creativitat i la voluntat de voler fer les coses per una mateixa sense obtenir res material a canvi; saber gaudir a les nits amb els nostres amics i amiges sense haver d'emborratxar-nos, fumar i ballar sense ni tan sols conèixer la gent del nostre voltant.

D'aquesta manera, afirma que "cal que ens adonem que el que realment ens criden des dels aparadors i el que ens diuen les dependentes somrients i les llumetes nadalenques és: BON CONSUM I PRÒSPERA MISÈRIA!".

Per saber-ne més:

Maulets promou la campanya “Reus és consumisme, Reus és Nadal?” 

L'escamot tió escalfa motors 

Un pessebre al carrer major de Lleida denuncia les retallades socials i laborals 

La CUP de Vilanova crea un "Monopoli" amb les operacions urbanístiques que pateix la ciutat 

Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid