Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
REPORTATGE: Adéu a una ocupació que farà història

"La banca ens asfixia, la patronal ens explota, els polítics ens menteixen, CCOO i UGT ens venen: A la merda". Aquesta pancarta de dimensions immenses penjada del balcó del Banc Espanyol de Crèdit (Banesto), a plaça Catalunya, en ple cor de Barcelona, segurament entrarà a formar part dels annals de la lluita de l'anticapitalisme i del moviment obrer.

Va durar 4 dies. Durant aquest temps, aquest vistós immoble de la capital va ser la seu del Moviment del 25. Un edifici que va passar de l'abandonament injust a punt de trobada dels moviments populars; de seu del capitalisme a centre de treball i formació per combatre la crisi; d'immoble de la ciutat podrida a centre social de la capital del canvi; d'immoble de l'aparador turístic a punt neuràlgic de la revolta anticapitalista.

02/10/2010 07:00 Laboral
Una ordre irregular d'Interior va permetre que els Mossos d'Esquadra irrompessin salvatgement a l'interior de l'edifici per desallotjar-lo. No era un dia qualsevol, i en feia tres que hi dormien. Era el 29-S, dia de la vaga general que es va saldar amb més de 70 detencions arreu dels Països Catalans, la major part practicades a Barcelona per la batalla campal induïda per la repressió policial que s'hi va produir.
 
Entre les imposicions neoliberals que vol imposar el govern espanyol i la passivitat dels sindicats majoritaris, es va obrir una escletxa de combativitat a tot el país que va tenir especial incidència a Barcelona, tacada emperò per una ferotge activitat policial que va provocar nombrosos aldarulls.
 
La vaga dels que pateixen la crisi, però, no cap en un sol dia. I la ràbia per la repressió i un desallotjament del tot irregular no se salden tampoc amb quatre corredisses per Barcelona. Una majoria vol començar a lluitar per aconseguir que allò que la misèria que massa sovint passa desapercebuda es comenci a fer visible. És una majoria que malgrat patir limitacions no es cansa d'insistir en el fet que si s'uneixen les veus de la lluita que totes i tots patim en solitari la fi de l'opressió és més a prop. 
 
{vimeo}15446053{/vimeo}
 
 
cimg0538

cimg0539
 
cimg0570
cimg0606
cimg0543
cimg0553
cimg0569
cimg0612
  edificitapiat
 
 
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  3. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  4. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  5. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  6. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  7. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  8. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
  9. L'Aplec del Puig, una cita històrica que manté viva la lluita pels drets nacionals del País Valencià
  10. La CUP exigeix responsabilitats per l'incendi a l'Albera i reclama el tancament de la base militar de Sant Climent Sescebes
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid