Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El nombre de municipis “moralment exclosos” de la Constitució arriba a 33

Els municipis de Castelló d'Empúries (Alt Empordà),  Santpedor (Bages), Palafrugell (Baix Empordà), Llambilles (Gironès), Arenys de Munt  (Maresme),  Calldetenes (Osona) i els de Vacarisses i Castellar del Vallès (Vallès Occidental) també s'han declarat “moralment exclosos” de la Constitució. (Veure llistat actualitzat)
El passat 30 de juliol, el Ple municipal de Palafrugell  va consensuar una moció que manifestava el seu rebuig a la sentència, donant “només” suport i respecte a la ciutadania. A més, d'instar a diverses iniciatives, com podia ser la reforma de la Constitució per fer possible una consulta d'autodeterminació. I en l'exposició dels motius es va deixar clar que, en no aprovar-se l'Estatut, es trenca la relació amb l'Estat espanyol, i que per tant se senten “moralment exclosos” de la Constitució.

 






05/08/2010 17:01 Política

 

Llistat de municipis que s'han declarat "moralment fora de la constitució espanyola"

Pla de Santa Maria (Alt Camp)

Castelló d'Empúries, Port de la Selva i Vilamaniscle (Alt Empordà)

Capellades (Anoia)

Vilafranca(Alt Penedès)

Avinyó, Calders, Sallent i   Santpedor  (Bages)

Palafrugell (Baix Empordà)

Molins de Rei (Baix Llobregat)

Tarrés, Albí (Garrigues)

Llambilles, Sant Gregori (Gironés)

Arenys de Munt, Argentona (Maresme)

El Brull, Calldetenes, Sant Pere de Torelló, Montesquiu, Sant Quirze de Besora, Vic, Viladrau (Osona)

Pardines (Ripollès)

Amer i Anglès (La Selva)

Vacarisses i Castellar del Vallès (Vallès Occidental)

la Garriga, Lliçà de Munt i Tagamanent(Vallès Oriental)

 

Per saber-ne més:
 
 
 
 
 
 
 
Port de la Selva i Vilafranca del Penedès es declaren moralment exclosos de la constitució espanyola  
 

 

 

Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  4. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  7. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  8. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  9. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
  10. Més d’un centenar d’entitats impulsen una campanya de suport a Roger Español davant el judici per les càrregues de l’1-O
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid