Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Prat de Molló
La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després

La caminada commemorativa seguirà els dies 26 i 27 de setembre la ruta que Francesc Macià i els voluntaris d’Estat Català pretenien fer l’any 1926 per entrar al Principat i proclamar la República Catalana.

22/08/2026 Història
La Marxa Macià unirà Prats de Molló i Olot els dies 26 i 27 de setembre per commemorar el centenari dels Fets de Prats de Molló i recuperar la memòria de l’operació dirigida per Francesc Macià contra la dictadura de Primo de Rivera.

La iniciativa rememorarà la ruta d’uns cinquanta quilòmetres que els voluntaris d’Estat Català havien de seguir l’any 1926 per travessar els Pirineus, arribar fins a Olot i iniciar l’alliberament de Catalunya. L’operació va ser descoberta i Macià i el seu estat major van ser detinguts per la gendarmeria francesa abans de poder emprendre el camí.

Els actes començaran el divendres 25 de setembre amb una concentració a Olot. La marxa es desenvoluparà durant les dues jornades següents, passant per Camprodon i Sant Pau de Segúries fins a completar el recorregut entre Catalunya Nord i el Principat.

La caminada forma part del programa del centenari dels Fets de Prats de Molló i vol convertir el camí que Macià no va poder completar en un exercici de memòria activa. Les inscripcions i la informació pràctica es poden consultar mitjançant el codi QR del cartell.

La Marxa Macià reivindica així un episodi que, malgrat acabar amb la detenció dels seus impulsors, va internacionalitzar la causa catalana i va consolidar Francesc Macià com un referent de la lluita per la independència.

Valora
Rànquings
  1. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  2. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
  3. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  4. La reivindicació de memòria a Via Laietana 43 arriba a la concentració número 100
  5. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  6. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  7. Ecologistes en Acció alerta del risc d’allargar la vida de les nuclears catalanes, 37 anys després de l’accident de Vandellòs I
  8. La catalanofòbia continua afeblint l'ús social del català i obliga a repensar les polítiques de normalització lingüística
  9. La crisi crònica de l'estat espanyol i unes eleccions que no resoldran res
  10. L'Institut d'Estudis Catalans acull una jornada sobre les reclusions femenines i les presons de dones
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid