Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Diada de Mallorca
Clam unànim a Palma pel lliure retorn de Valtònyc

Les pancartes, crits i eslogans recordant l'exili del raper i polític, Valtònyc, aixi com exigint el seu lliure retorn han monopolltzat la Diada

31/12/2022 Política

Sota el lema “Construïm una Mallorca lliure”, milers de persones s'han manifestat aquest divendres pels carrers de Palma per commemorar la Diada de Mallorca. Ha estat una marxa molt combativa reclamant l'autodeterminació de Mallorca, denunciant el turisme massiu que destrueix l'illa i sobretot s'ha generat una complicitat entre els assistents per exigir el lliure retorn de Josep Miquel Arenas, conegut com a Valtònyc.

El raper, que partí a l'exili fa cinc anys després d'haver rebut una condemna de tres anys i mig de presó per les seves lletres contra la monarquia i l'ultradreta espanyolista, ha rebut el suport dels assistents a una manifestació que s'esperava multitudinària. Després de deu anys de repressió per part de l'Estat espanyol, Palma ha clamat per la llibertat d'expressió, la fi de la persecució de la dissidència política i la tornada del cantant des de Bèlgica.

La marxa que havia començat a horabaixa al passeig del Born, ha recorregut la plaça Tortugues, el carrer de la Unió i la Rambla fins a arribar a la plaça d’Espanya, a la zona de l’estació Intermodal, on ha acabat a les vuit del vespre amb les actuacions d’Al-Mayurca, Nita i Plan-ET.

Valora
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  5. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  6. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  7. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  8. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  9. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
  10. FETAP-CGT aporta un nou informe que assenyala greus fallades de la Generalitat en la gestió de la DANA del 2024
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid