Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Per a la República
Verges acollirà les primeres “Jornades Municipalistes per la República des de Baix” a comarques nord-orientals

Les jornades tractaran diversos temes en clau municipal (aigua, energia, feminisme, etc) i es clourà amb un debat estratègic amb la mirada posada a les eleccions municipals del 2023

15/10/2021 Política

L’espai Municipalistes per la República des de Baix (MxRddB), amb la col·laboració de Junts Fem Poble, organitzen una jornada de debat en clau municipalista, amb mirada republicana i situada a comarques gironines. Verges és el municipi escollit per acollir la jornada de debat que tindrà lloc el proper dissabte 6 de novembre. Tal i com ha declarat Ignasi Sabater, alcalde de Verges: ”Vèiem la necessitat de debatre sobre com construir espais polítics més amplis des dels municipis i vam decidir col·laborar per organitzar aquestes jornades”.

La jornada de debat s’iniciarà amb taules temàtiques al matí, seguirà amb un dinar popular i conclourà amb un debat polític i estratègic a primera hora de la tarda.

El debat sobre el dret a l’aigua i recuperació de la gestió pública comptarà amb la participació de Laia Pèlach, regidora de Guanyem Girona i exdiputada a la Diputació de Girona; Miriam Planas, portaveu d’Aigua és Vida i membre d’Enginyeria sense Fronteres; Edurne Bagué, investigadora de la Càtedra Unesco de Desenvolupament Humà Sostenible (UdG); i Arnau Comas, excoordinador de l’AMAP (Associació de Municipis per l’Aigua Pública).


La taula sobre lideratges feministes al món local comptarà amb les ponents Dolors Pons, alcaldessa de Viladamat; Nora San Sebastián, consellera a l’Àrea Metropolitana de Barcelona i regidora a Badalona; Marta Guillaumes, diputada a la Diputació de Girona i regidora a Salt; i Gina Sabadell, alcaldessa d’Argentona.

Seguidament el debat es centrarà en la transició energètica, renovables i sobirania, amb la participació de Marta Jofra, tresorera de l’Associació de Municipis per l’Energia Pública i regidora a Vilanova i la Geltrú; Mònica Guiteras, membre de la Xarxa per la Sobirania Energètica (XSE); Raül Valentin, alcalde de Sant Antoni de Vilamajor; i Dani Cornellà, exalcalde de Celrà, diputat i membre de la Comissió d’Acció Climàtica del Parlament.

I la darrera taula del matí tractarà sobre la dinamització econòmica a municipis petits i mitjans amb les veus de Josep Bartis, regidor de règim Intern, esports, promoció econòmica i habitatge a Celrà; Urko López, representant d’EH Bildu a les Juntes Generals de Biscaia i investigador a la Universitat; Meritxell Caler, regidora de desenvolupament econòmic, feminismes, i inclusió a Ripollet; i Judit Sardà, regidora d'hisenda, desenvolupament econòmic i república a Tona.

El debat estratègic sobre les properes eleccions municipals tindrà lloc a partir de les 16h, sota el lema Horitzó 2023: guanyem la República des de baix, i comptarà amb la participació de Cristina Andreu, regidora de Guanyem Girona; Dolors Sabater, diputada de la CUP i Guanyem i exalcaldessa de Badalona; Urko López, representant d’EH Bildu a les Juntes Generals de Biscaia i investigador a la Universitat; Robert Sabater, exalcalde de Viladamat; i Ignasi Llorente, alcalde de Torrelles de Llobregat.

Tal i com ha declarat una de les portaveus de l’espai, Pilar Castillejo, tinent d’Alcaldia i regidora de Ripollet: “Municipalistes per la República des de Baix és un espai de coordinació de candidatures àmplies i unitàries i el nostre objectiu amb l’objectiu és superar el partidisme de curta volada i construir conjuntament grans acords populars, teixint aliances polítiques i socials, d’esquerres, republicanes, feministes i ecologistes”.

L’espai, creat el 2019 per catorze candidatures municipalistes, té com a objectiu principal construir polítiques de recuperació de la sobirania en tots els aspectes vitals i comunitaris, de manera coordinada i enxarxada entre municipis.

Valora
Rànquings
  1. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  2. Reclamen al batlle de Sant Martí Vell 300 euros d'un multa per una protesta antimonàrquica
  3. La Intersindical acusa CCOO i UGT de “traïció” i crida a desbordar-los amb una vaga massiva a l’educació
  4. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  5. Convocada una manifestació entre Gavà i Castelldefels per aturar el Pla de Ponent
  6. La CUP de Blanes aposta pel tren-tram amb Lloret i rebutja reactivar el projecte de la C-32
  7. Tenim història, tenim futur (a propòsit de la imminent publicació del llibre sobre el PSAN-PROVISIONAL)
  8. Policies? Parlem-ne
  9. La sectorial de Dones de l’ANC denuncia el “colonialisme espanyol” en el manifest i convoca mobilitzacions
  10. Poble Lliure reivindica el 8M sota el lema “Dones lliures en una Terra Lliure”
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid