Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Cultura Popular
L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama

La Flama del Canigó és una tradició jove però arrelada, una festa participativa i viscuda intensament. Carregada de manifestacions i sentiments, la Flama és un lloc de trobada de catalans i catalanes i, sobretot, una gran manifestació cultural i identitària.

13/06/2019 Cultura

Centenars de persones acudiran aquest cap de setmana al Refugi de Cortalets a l'Aplec del Canigó. Més enllà de gaudir de la natura, reinvindicar la llengua catalana i guadir de la nostra cultura junt amb companys d'arreu dels països catalans, s'enfilaran cap el cim per a deixar-hi feixos de llenya provinent de les seves contrades. Tot preparat per a la regeneració de la Flama del Canigó 2019. Una activitat que coordida, any darrera any, el Cercle de Joves de Perpinyà, Òmnium Cultural i  l'Associació Flama del Canigó d'Igualada.

La tradició marca que el 22 de juny un grup d'excursionistes del Cercle de Joves de Perpinyà pren el foc que des de l'any 1955 crema al Museu de la Casa Pairal de Perpinyà i el porta al cim del Canigó. Com cada any, passaran la nit vetllant la Flama i, a trenc d'alba, faran el descens per dur la flama arreu del país. D'aquesta manera, tots els pobles i ciutats dels Països Catalans encenen les fogueres de Sant Joan amb la flama del Canigó. (veure festes.org)

La Flama del Canigó és una tradició jove però arrelada, una festa participativa i viscuda intensament. Carregada de manifestacions i sentiments, la Flama és un lloc de trobada de catalans i catalanes i, sobretot, una gran manifestació cultural i identitària.

La Flama continua creixent edició rere edició i la d'enguany arribarà a uns 400 municipis. Enguany, el missatge ha estat redactat per la la president del Parlament, Carme Forcadell, des de la presó d'Alcalà Meco on ha fet una crida a sortir "a rebre la flama, gaudiu de la vida i de la nostra festa de Sant Joan, la festa nacional dels Països Catalans i sàpigueu que, passi el que passi, ens retrobarem en llibertat".

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
  3. La vaga de les biblioteques de Barcelona continua sense resoldre's més de dos mesos després del seu inici
  4. PSC, PP i Vox veten la compareixença de Pablo Hasél a la comissió del Parlament sobre el sistema penitenciari
  5. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  6. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  7. La CACGi denuncia la investigació del seu portaveu pels fets de la protesta d'Empúries
  8. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  9. Mor Josep Vilarasau i Salat
  10. Les formigues de Via Menorca assenyalen el col·lapse de l'illa
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid