Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Cultura Popular
Tot a punt per a la 50a regeneració de la Flama del Canigó

La Flama, encesa cada any al cim del Canigó el 22 de juny, arriba per Sant Joan arreu de la nació com a símbol de la unió i la lluita dels Països Catalans.

22/06/2015 Cultura

Centenars de persones acudirien a l'Aplec del Canigó el passat 13 i 14 de juny. Des del camp base situat al Refugi de Cortalets, van anar a fer el cim per a deixar-hi feixos de llenya. Activitat coordinada pel Cercle de Joves de Perpinyà, Òmnium Cultural, Associació Flama del Canigó d'Igualada i Tradicat-Osona.

La tradició marca que el 22 de juny (aquest migdia) un grup d'excursionistes del Cercle de Joves de Perpinyà  i de l'associació Flama del Canigó d'Igualada prenen la flama que crema des de l'any 1955 crema al Museu de la Casa Pairal de Perpinyà i la porta al cim del Canigó. Com cada any, passaran la nit vetllant la Flama i, a trenc d'alba, faran el descens per dur-la arreu del Països Catalans. D'aquesta manera, a molts indrets del país s'encendran les fogueres de Sant Joan 2015 amb la flama del Canigó. (veure festes.org)

La Flama del Canigó és una tradició jove però arrelada, una festa participativa i viscuda intensament. Carregada de manifestacions i sentiments, la Flama és un lloc de trobada de catalans i catalanes i, sobretot, una gran manifestació cultural i identitària.

La Flama continua creixent edició rere edició i la d'enguany arribarà a uns 400 municipis.  L'antic escolta i membre de Tradicions i Costums (TIC), Nemesi Solà, és l’autor del missatge d'aquest any:

"Aquesta nit màgica i tota la diada de demà dia 24 de juny, Festa Nacional dels Països Catalans, ens agermana a tots, siguem del nord o del sud, de terra endins i de mar enllà, fruit de l'herència de l'antic solstici d'estiu, d'origen mil·lenari i que, amb el pas dels segles, la seva celebració ha esdevingut tradició i costum, la més antiga del nostre País i fins i tot dels racons d'Europa on s'estimen i respecten la democràcia i la llibertat, tant pròpia com la dels altres"

Valora
Vídeos
La flama del Canigó, 50 anys
Flama del Canigó
Rànquings
  1. Quan tot falla, no és casualitat
  2. Comunicat de la CACGi davant de la sanció de 300 euros al seu coordinador per la manifestació de Sant Martí Vell
  3. Som Poble–CUP denuncia que l’alcalde de Sant Martí Vell va mentir sobre la informació prèvia de la visita de la família reial
  4. Carles Castellanos, Agustí Mayor i Softcatalà publiquen en línia el Diccionari de recursos lexicals, una eina clau per enriquir el català
  5. L’ANC convoca un acte a Lledoners en suport a Pablo Hasél, cinc anys després del seu empresonament
  6. Declara a Manresa l’activista independentista investigat per les protestes contra Felipe VI a Montserrat
  7. Filmin blanqueja la repressió i pren partit contra la llibertat
  8. L’Assemblea per Cadaqués-CUP demana la dimissió de l’alcaldessa per mentir sobre el pas de camions pel Cap de Creus i per presumptes HUT il·legals
  9. Manifestació a Barcelona: "Prou agressions imperialistes. Ni a Veneçuela ni enlloc"
  10. "Defensem el Tren de l’Empordà" engega una campanya de signatures contra el trasllat de l’estació de Figueres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid