Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Cultura Popular
Tot a punt per a la 50a regeneració de la Flama del Canigó

La Flama, encesa cada any al cim del Canigó el 22 de juny, arriba per Sant Joan arreu de la nació com a símbol de la unió i la lluita dels Països Catalans.

22/06/2015 Cultura

Centenars de persones acudirien a l'Aplec del Canigó el passat 13 i 14 de juny. Des del camp base situat al Refugi de Cortalets, van anar a fer el cim per a deixar-hi feixos de llenya. Activitat coordinada pel Cercle de Joves de Perpinyà, Òmnium Cultural, Associació Flama del Canigó d'Igualada i Tradicat-Osona.

La tradició marca que el 22 de juny (aquest migdia) un grup d'excursionistes del Cercle de Joves de Perpinyà  i de l'associació Flama del Canigó d'Igualada prenen la flama que crema des de l'any 1955 crema al Museu de la Casa Pairal de Perpinyà i la porta al cim del Canigó. Com cada any, passaran la nit vetllant la Flama i, a trenc d'alba, faran el descens per dur-la arreu del Països Catalans. D'aquesta manera, a molts indrets del país s'encendran les fogueres de Sant Joan 2015 amb la flama del Canigó. (veure festes.org)

La Flama del Canigó és una tradició jove però arrelada, una festa participativa i viscuda intensament. Carregada de manifestacions i sentiments, la Flama és un lloc de trobada de catalans i catalanes i, sobretot, una gran manifestació cultural i identitària.

La Flama continua creixent edició rere edició i la d'enguany arribarà a uns 400 municipis.  L'antic escolta i membre de Tradicions i Costums (TIC), Nemesi Solà, és l’autor del missatge d'aquest any:

"Aquesta nit màgica i tota la diada de demà dia 24 de juny, Festa Nacional dels Països Catalans, ens agermana a tots, siguem del nord o del sud, de terra endins i de mar enllà, fruit de l'herència de l'antic solstici d'estiu, d'origen mil·lenari i que, amb el pas dels segles, la seva celebració ha esdevingut tradició i costum, la més antiga del nostre País i fins i tot dels racons d'Europa on s'estimen i respecten la democràcia i la llibertat, tant pròpia com la dels altres"

Valora
Vídeos
La flama del Canigó, 50 anys
Flama del Canigó
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. Xirinacs i la força de plantar-se: 1975 i 2017, la mateixa lliçó
  5. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  6. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  7. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  8. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  9. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  10. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid