Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
#155
Advocacia per la Democràcia promou un recurs d’empara de ciutadans contra el 155

Recollirà les adhesions de ciutadans al recurs fins el pròxim 25 de gener. 

23/01/2018 Política

El col·lectiu Advocacia per la Democràcia de Ponent i Pirineus ha impulsat un recurs d’empara de ciutadans davant del Tribunal Constitucional espanyol contra l’acord del Senat que va aprovar l'aplicació de l'article 155. Es tracta d'un recurs que cada ciutadà pot presentar de forma individual "contra actes o decisions dels poders públics que violin determinats drets fonamentals de la persona dels que estan recollits en la Constitució espanyola".

Aquest col·lectiu ha remarcat que "entre aquests drets es troba el de la participació en els assumptes públics, ja sigui directament o a través de representants lliurement elegits", tal com han recollit tant el Constitucional com el Tribunal Europeu dels Drets Humans perquè "quan els nostres representants exerceixen la seva funció, estan de fet exercint el nostre dret a la participació política i democràtica".

Recolliran les adhesions de ciutadans al recurs fins el pròxim 25 de gener. Qualsevol ciutadà s'hi pot adherir, seguint uns passos, com demanar la targeta censal, fer poders a favor de l'associació i col·laborar amb 20 euros de despeses de tramitació. 

Advocacia per la Democràcia, es va constituir arran dels fets de l'1-O i agrupa prop d'un centenar d'advocats de la demarcació de Lleida en defensa dels drets humans i de les llibertats.

Valora
Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. Carles Rebassa rebutja amb un poema la invitació dels reis espanyols a Marivent
  3. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
  4. La vaga de les biblioteques de Barcelona continua sense resoldre's més de dos mesos després del seu inici
  5. La CACGi denuncia la investigació del seu portaveu pels fets de la protesta d'Empúries
  6. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  7. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  8. Les formigues de Via Menorca assenyalen el col·lapse de l'illa
  9. Mor Josep Vilarasau i Salat
  10. Solsona impulsa la primera promoció d'habitatge de Catalunya que combina el model cooperatiu amb el lloguer social
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid