Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
història
La CUP cedeix 800 cartells a l'Arxiu Municipal de Mataró

L'equerra independentista posa a disposició de tothom una part de la seva memòria col·lectiva.

09/03/2017 Memòria històrica
Un dels icònics cartells de Maulets Un dels icònics cartells de Maulets
L’Assemblea de la CUP de Mataró ha formalitzat la cessió de més de 800 cartells històrics dels anys 1976 a 2014 al fons de l’Arxiu Municipal de l’Ajuntament de Mataró. Són cartells de Maulets i altres organitzacions independentistes i d’esquerres de la ciutat i de la comarca. Organitzats, descrits i digitalitzats, ara estaran custodiats i accessibles a tothom.
La cessió va tenir els vots en contra de PP, C’s i PXC, que durant el debat del plenari van aprofitar per identificar l’independentisme amb la violència. Sense que l’alcalde els cridés a l’ordre, van insinuar que la CUP havia donat empara a accions delictives i de connivència amb ETA.
Mercè Bosch i Xavier Safont-Tria, en representació de l’Assemblea de la CUP, van ser les dues persones que a finals de febrar van signar la cessió dels cartells al fons de l’Arxiu Municipal. L'alcalde David Bote no va assistir a l’acte, fet que la CUP atribueix als recents vots favorables de PP i Cs als pressupostos.
El material que s’ha dipositat constitueix l’arxiu documental, gràfic i sonor de la organització Maulets, organització juvenil, ecològica i no patriarcal, que tenia la seva seu central a Mataró, tot i que la seva trajectòria de lluita social s’escampà per tot el territori dels Països Catalans. Al llarg de la seva vida es produïren diverses fusions i divisions fins arribar el 2007 a un procés de confluència amb altres organitzacions que culminaren en la formació l’organització juvenil Arran, l’any 2012.
Valora
Rànquings
  1. Avui la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines ha penjat 3 pancartes a 3 empreses patrones de la Fundación Princesa de Girona
  2. Empordà Dempeus crida a mobilitzar-se el 14 de juny a Figueres en defensa del territori
  3. Crònica d’una mort anunciada
  4. Marxa sobre Montserrat per plantar cara a la monarquia espanyola
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convida a cremar la fotografia de Felip VI a les fogueres de Sant Joan
  6. La Coordinadora Antimonàrquica convoca una manifestació per mostrar el rebuig a l'obligació de penjar el retrat del Rei
  7. El Delta del Llobregat, un paradís amenaçat
  8. "Tan fàcil com posar un filtre verd"
  9. El futur no aterra amb més avions
  10. Feixos de llenya d'arreu dels Països Catalans per a la regeneració de la Flama del Canigó
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid