Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Per la ruptura
Més de 50.000 persones ompliran el Passeig Lluís Companys en suport a Mas, Ortega i Rigau

342 professionals, entre periodistes, fotògrafs, càmeres de televisió i tècnics de 70 mitjans cobriran el judici

06/02/2017 Política

Aquest dilluns, més de 50.000 persones ompliran el Passeig de Lluís Companys responent a la convocatòria feta per ANC, Òmnium, AMI i ACM, sota l'eslògan "el 6F ens jutgen a tots", i per mostrar el seu suport a Artur Mas, Irene Rigau i Joana Ortega, jutjats per organitzar la consulta del 9 del novembre de 2014.

342 professionals de 70 mitjans de comunicació, set dels quals estrangers, s'han acreditat per seguir-lo. A fora del Palau de Justícia, els Mossos d'Esquadra ja tenen previst un dispositiu especial de seguretat per a la mobilització convocada. També han definit una zona on aparcaran els 157 autocars que es desplaçaran des de diversos punts de Catalunya per sumar-se a la mobilització.

Es demana la utilització preferent de transport públic i en concret en el cas del metro es convida a la gent a fer ús de les estacions de plaça Urquinaona (L1 i L4), de Barceloneta i Jaume I ( L4), de plaça Tetuan (L2), per evitar aglomeracions en l'estació d'Arc del Triomf.

El judici començarà a les 9 h de dilluns amb les qüestions prèvies. Aquest és el moment en què totes les parts poden demanar proves o testimonis d'última hora, per exemple. A continuació, compareixeran, per aquest ordre, l'expresident de la Generalitat Artur Mas, l'exvicepresidenta Joana Ortega i l'exconsellera d'Ensenyament Irene Rigau. Les preguntes les plantejarà en primer lloc la fiscalia, després l'acusació popular i, finalment, les defenses.

Entre dimarts i dijous declararan els testimonis. El mateix dijous i divendres es presentaran els informes pericials i finalment, els acusats tindran un darrer torn de paraula.

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  4. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  5. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  6. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  7. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  8. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  9. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
  10. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid