Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Per la ruptura
Concentracions a les quatre capitals d'Hego Euskal Herria en suport dels encausats pel 9N

Aquesta tarda també hi han hagut concentracions a Brussel·les i Dublin

05/02/2017 Política

Més d'un miler persones s'han unit a les concentracions dutes a terme per la plataforma Gure Esku Dago a les quatre capitals d'Hego Euskal Herria en solidaritat amb els encausats pel 9N. Les mobilitzacions han començat a les 12:00 hores, i en elles han participat, entre uns altres, capdavanters polítics del PNB i EH Bildu.

A Donostia, el president jeltzale Andoni Ortuzar i el líder de l'esquerra abertzale Arnaldo Otegi. En l'acte de Bilbo, a la plaça Arriaga, ha participat el dirigent del PNB, Joseba Aurrekoetxea, i els membres d'EH Bildu Maddalen Iriarte i Iker Casanova, entre uns altres. A Gasteiz han fet el propi l'alcalde jeltzale Gorka Urtaran, així com Lorena López de Lacalle i Felix Gonzalez (EH Bildu). Al seu torn, la concentració d'Iruña ha comptat amb la presència de dirigents d'EH Bildu: Adolfo Araiz, Bakartxo Ruiz, Mirin Zabaleta i Txelui Moreno.

A vint-i-quatre hores dels judicis contra quatre membres de la Generalitat, entre ells el seu president, Artur Mas, els assistents a les concentracions han denunciat que «no solament van a jutjar a alguns responsables de la Generalitat, sinó que també serà jutjada la voluntat popular que va impulsar aquella consulta».

En el comunicat llegit han recordat que tant la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, com diversos membres de la seva taula estan imputats per «canalitzar el mandat rebut en les urnes».

Amb les mobilitzacions, Gure Esku Dago ha volgut mostrar solidaritat als càrrecs públics imputats i a la ciutadania catalana, encara que també ha volgut difondre la reivindicació de la democracía: «Solament aprofundint en la democràcia construirem un futur millor». Per això els assistents han format la paraula «democràcia».

«Volem decidir; votarem i decidirem. Volem decidir, votarem i decidirem. Gure Esku Dago!».

Valora
Rànquings
  1. "Totes al carrer el 7 de febrer!"
  2. Quan tot falla, no és casualitat
  3. L’ANC convoca un acte a Lledoners en suport a Pablo Hasél, cinc anys després del seu empresonament
  4. Sant Sebastià: Una reflexió pendent
  5. 47è aniversari de l'assassinat de l'independentista Martí Marcó
  6. Comunicat de la CACGi davant de la sanció de 300 euros al seu coordinador per la manifestació de Sant Martí Vell
  7. La cloenda de l’exposició “Xirinacs 1975. La força de la noviolència” reivindica la vigència del seu llegat
  8. Carles Castellanos, Agustí Mayor i Softcatalà publiquen en línia el Diccionari de recursos lexicals, una eina clau per enriquir el català
  9. Cal Bloke esdevé cooperativa d’habitatge i marca un precedent en la lluita pel dret a l’habitatge a Manresa
  10. Els Foguerons de Sa Pobla tornen a omplir la Vila de Gràcia el darrer cap de setmana de gener
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid