Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
lluita institucional
La CUP de Tàrrega exigeix poder accedir a la documentació abans de les comissions informatives

La formació es queixa d’haver de “pidolar” la documentació a la qual té dret “per llei”

22/11/2016 Política

Després d’un any i mig amb tres representants a l’Ajuntament de Tàrrega, i com a principal força de l’oposició, la CUP ha reclamat en diverses ocasions poder accedir a la documentació dels punts de què consta l’ordre del dia de les comissions informatives de Finances i d’Urbanisme prèvies als plens municipals, que són de caràcter mensual.

La formació independentista argumenta que tenen dret a accedir a la informació des del mateix moment de la convocatòria de les comissions, i no just en el moment de les reunions, que es duen a terme 2 dies hàbils després d’haver-ne fet les convocatòries. Per a la CUP, l’existència de l’oposició és una garantia democràtica en ella mateixa. Els regidors expliquen que si no es fa així, “el temps per a analitzar-la és massa reduït i que les comissions han de permetre preguntar i debatre i que rebent la informació just al moment de la reunió la tasca de l’oposició queda limitada”.

Els regidors de la CUP exposen que “simplement voldríem que fos un acte de normalitat que tota la documentació fos accessible amb temps i que en poguéssim fer còpia, tal com contempla la llei”. Malgrat això, i en aquest sentit, la CUP entén que això hagi pogut sorprendre l’equip de govern, que no està acostumat a treballar amb aquest marge de dos dies hàbils, un marge previst per a permetre dur a terme les tasques de l’oposició.

Valora
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  3. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  4. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  5. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  6. L'Institut d'Estudis Catalans acull una jornada sobre les reclusions femenines i les presons de dones
  7. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  8. Àlex Romaguera: «La Transició també s'ha legitimat silenciant les víctimes de la repressió de l'estat espanyol»
  9. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
  10. L'Aplec del Puig, una cita històrica que manté viva la lluita pels drets nacionals del País Valencià
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid