Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1986 - Manifestacions i enfrontaments a Barcelona en protesta per l'agressió dels EUA a Líbia

Manifestacions i enfrontaments a Barcelona en protesta per l'agressió dels EUA a Líbia (les protestes van tenir una important presència independentista).

16/04/1986 Tal dia com avui

El dimecres 16 d'abril de 1986 efectius de la Guàrdia Urbana van detenir vuit persones acusades de protagonitzar diversos incidents després de la manifestació contrària a l'atac dels Estats Units a Líbia. Les detencions es van produir a la rambla de Barcelona a l'alçada de Canaletes.


El dia abans (dimarts 15) la policia nacional espanyola va detenir 9 manifestants acusats d'haver atacat l'hamburgueseria Mc Doland's del carrer Ferran (cantonada amb la rambla). Dos dels manifestants detinguts eren joves militants de l'assemblea del Moviment de Defensa de la Terra del barri de Sant Andreu de Barcelona: Carles Castellanos Lecha (que va ser detingut per policies nacionals de paisà i va estar tres dies al calabós de la comissaria de Via Laietana) i Jordi Soler (que va ser detingut pels Mossos d'Esquadra del Palau de la Generalitat de la plaça Sant Jaume i va ser alliberat poques hores després). El mateix dia els Comitès de Solidaritat amb els Patriotes Catalans van denunciar dos policies "nacionals" que havien protagonitzat incidents quan estaven dissolent una concentració pacífica convocada per grups independentistes  (i també La Crida i CCOO) davant el consolat americà.


El dissabte dia 19 d'abril, coincidint amb una victòria del F.C. Barcelona, les hamburgueseries Mc Donald's de Canaletes i el carrer Ferran van tornar a ser atacades i es van produir més detencions fins al punt que els calabossos de Via Laietana es van omplir de desenes de detinguts de les manifestacions d'aquella setmana en protesta per l'agressió dels EUA a Líbia (les protestes van tenir una important presència independentista). Pocs dies més tard els calabosos es van tornar a omplir després de la manifestació independentista de la Diada de Sant Jordi.

Valora
Per saber-ne més
Rànquings
  1. Catalunya Nord commemorarà la Diada el 8 de novembre amb novetats
  2. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  3. Publiquen el llibre de Robert Surroca "Tot mirant enrere. Històries de la clandestinitat"
  4. Els docents de Catalunya obren un nou cicle de mobilització i convoquen una manifestació el 15 de novembre
  5. Commemoració de la Diada de Catalunya Nord a Perpinyà
  6. Es confirma la presència de compostos cancerígens al Camp de Tarragona i exigeixen al Govern una regulació immediata
  7. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora, un retrat calidoscòpic"
  8. La pressió veïnal força la suspensió del Ple de Sant Just Desvern per la negativa de l’alcalde a posicionar-se sobre la violència policial
  9. A judici agents de la Policia Nacional espanyola de Terrassa
  10. L’ONU avala el pla d’autonomia del Marroc pel Sàhara Occidental i encén la resposta del Front Polisario
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid