Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
L'Ajuntament d'Arenys de Munt també declara el rei Felip VI persona 'non grata'

Tal com va passar fa uns dies a Breda ahir l'Ajuntament d'Arenys de Munt va declarar el rei Felip VI persona 'non grata'.

12/02/2016 Política
A finals de gener l’Ajuntament de Breda (Selva) va aprovar una moció que declarava persona non grata el rei Felip VI i qualsevol membre de la corona espanyola. L’acord va ser pres per unanimitat ja que va comptar amb el suport dels regidors de CiU, la CUP, Tots per Breda i ERC (el partit que governa al municipi i havia  presentat la moció).

Ahir l'Ajuntament d'Arenys de Munt (Maresme) va declarar el rei Felip VI persona 'non grata' amb 7 vots a favor. La proposta ha tirat endavant amb set vots a favor -cinc d’ERC i dos regidors no adscrits-, quatre abstencions -tres de CDC i una de la CUP- i els dos vots en contra de PSC i PP. La moció va ser presentada pels dos regidors no adscrits, Esther Sànchez i Josep Manel Ximenis, aquest últim, impulsor de la primera Consulta d’Independència del 13 de setembre del 2009, i batlle d’Arenys de Munt per la CUP del 2011 al 2013.

La resolució estableix que Felip VI "representa a un Estat que impedeix el lliure exercici de dret a decidir del poble de Catalunya i que ha adoptat una postura no neutral cap al procés polític que viu Catalunya quan, a priori, se li hauria de pressuposar una neutralitat institucional, tal com han adoptat altres monarquies, com la britànica en el conflicte entre Escòcia i el Regne Unit ".

Valora
Rànquings
  1. Els lluitadors catalans per la llibertat seran finalment recordats a l’Alt Empordà
  2. Pobles i nacions davant el despotisme imperial
  3. Posar fil a l’agulla, cap a la ruptura amb el règim del 78
  4. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  5. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  6. L’Ateneu Barcelonès acollirà un debat sobre la proposta “3 repúbliques, 1 confederació” amb Antoni Infante
  7. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
  8. El Correllengua Agermanat omple Palma i reafirma la llengua com a nexe dels Països Catalans
  9. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  10. 93a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid