Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Censura als mitjans de Comunicació
L’Observatori Mèdia.cat crea un mapa de la censura mediàtica als Països Catalans

El portal de Grup Barnils vol recollir problemes amb la llibertat de premsa que hagin tingut mitjans nacionals i comarcals del país

30/10/2015 Comunicació

L'Observatori crític dels mitjans, Mèdia.cat, iniciativa del Grup de periodistes Ramon Barnils amb el suport de laFundació Catalunya Fons, ha creat un mapa que recull casos o intents de censura als mitjans de comunicació d'arreu dels Països Catalans inspirat en el projecte europeu Index on Censorship (www.indexoncensorship.org). El mapa, que s'ha creat a través de l'eina de google maps, vol ser un projecte participatiu on tothom que ho vulgui pugui aportar noves informacions per complementar-lo.

El mapa recull diferents tipus d'amenaces i violacions dels drets a la llibertat d'expressió, informació i premsa, com pressions contra periodistes i mitjans, amenaces i agressions contra professionals de la informació, persecució a internautes o ciutadans en general i projectes legislatius que restringeixen els drets citats, entre d'altres.

Tots els casos inclosos al mapa han ocorregut durant el 2015 als Països Catalans, però aquest és un projecte amb continuïtat i el 2016 s'actualitzarà amb les noves dades que vagin sorgint.

Aquest mapatge permetrà una recopilació de dades per tal d'avaluar com evoluciona la censura als Països Catalans i quines són les principals amenaces a les llibertats d'expressió, premsa i informació.

Valora
Rànquings
  1. Catalunya Nord commemorarà la Diada el 8 de novembre amb novetats
  2. Recollida de signatures per la retirada d'una denúncia en una protesta antimonàrquica a Montserrat
  3. Els docents de Catalunya obren un nou cicle de mobilització i convoquen una manifestació el 15 de novembre
  4. Commemoració de la Diada de Catalunya Nord a Perpinyà
  5. Publiquen el llibre de Robert Surroca "Tot mirant enrere. Històries de la clandestinitat"
  6. Homenatge a Joan Rocamora i presentació dels llibres "Escrits en llibertat" i "Joan Rocamora, un retrat calidoscòpic"
  7. Es confirma la presència de compostos cancerígens al Camp de Tarragona i exigeixen al Govern una regulació immediata
  8. A judici agents de la Policia Nacional espanyola de Terrassa
  9. La pressió veïnal força la suspensió del Ple de Sant Just Desvern per la negativa de l’alcalde a posicionar-se sobre la violència policial
  10. Neix el primer Correllengua Agermanat: una flama per a reivindicar la llengua i el territori
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid