Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria històrica
Acte de memòria per Jon Paredes Manot "Txiki" a Cerdanyola

Cerdanyola ha organitzat un acte per recordar a Jon Paredes Manotas, Txiki, en el marc del 40è aniversari de l'afusellament del lluitador independentista basc a Cerdanyola del Vallès

19/10/2015 Política

Diferents col·lectius de memòria històrica i amb el suport de l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès organitzen el proper dissabte 24 d’octubre, a les 19h i a la sala d’actes del MAC Can Domènech, un acte per recordar Jon Paredes Manotas, Txiki, un dels darrers condemnats a mort per la dictadura franquista.

Cerdanyola Informa se n'ha fet ressò, i anuncia que l’acte comptarà amb la presència, entre d’altres, del diputat d’ERC Joan Tardà i de l'exdiputat per la CUP David Fernàndez. També hi actuaran cantautors bascos i catalans.

El passat 27 de setembre de 1975, dia de les eleccions autonòmiques a la CAC, es complien 40 anys de l'assassinat de cinc militants d'ETA i del FRAP, afusellats a Madrid, Cerdanyola del Vallès i Burgos, en compliment de les penes de mort dictades als respectius consells de guerra (jutges militars espanyols) i signats de la mà del dictador Franco.

Jon Parades Manot, “Txiki”, va ser afusellat a Cerdanyola del Vallès les 8:30h del matí del 27 de setembre de 1975, en una clariana de bosc a prop del cementiri de Collserola.

Fins ara s'han portat a terme diversos actes per recordar l'assassinat de Txiki, i en el marc d'aquest aniversari el passat 23 de setembre, la Xarxa de Televisions Locals va emetre el documental Haizea eta sustraiak, de Joseba Iñaki Agirre Errazkin.

Valora
Rànquings
  1. Dones dels Països Catalans convoquen una trobada a València per commemorar el 8 de Març
  2. Tenim història, tenim futur (a propòsit de la imminent publicació del llibre sobre el PSAN-PROVISIONAL)
  3. "Xiuxiuejar" l'enèsim intent de xarxa social catalana que aquest cop podria triomfar
  4. Presentació dels llibres de Joan Rocamora, fundador de Llibertat, a Mataró
  5. La Intersindical acusa CCOO i UGT de “traïció” i crida a desbordar-los amb una vaga massiva a l’educació
  6. Policies? Parlem-ne
  7. La sectorial de Dones de l’ANC denuncia el “colonialisme espanyol” en el manifest i convoca mobilitzacions
  8. Junts i la CUP acorden un govern de coalició a Tàrrega i presentaran una moció de censura
  9. Poble Lliure reivindica el 8M sota el lema “Dones lliures en una Terra Lliure”
  10. Convocada una manifestació entre Gavà i Castelldefels per aturar el Pla de Ponent
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid