Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria Històrica
Actes en el 40è aniversari de l'afusellament de Jon Parades Manot “Txiki”

Diversos actes recordaran que el 27 de setembre de 1975 cinc militants d'ETA i del FRAP van ser afusellats a Madrid, Cerdanyola del Vallès i Burgos en compliment de les penes de mort dictades als respectius consells de guerra (jutges militars espanyols) i signats de la mà del dictador Franco

22/09/2015 Història
Jon Parades Manot, “Txiki”, va ser afusellat a Cerdanyola del Vallès les 8:30h del matí del 27 de setembre de 1975, en una clariana de bosc a prop del cementiri de Collserola. Aquest es compleix el 40è aniversari de l’afusellament de Txiki, un dels darrers afusellats per la dictadura franquista.

Per commemorar aquest fet s’han programat diverses activitats. Demà, 23 de setembre, la Xarxa de Televisions Locals emetrà a partir de les 21:30h el documental Haizea eta sustraiak, de Joseba Iñaki Agirre Errazkin.

Es tracta d’un treball on “a través de la vida de Joan Paredes Manot " Txiki ", en endinsem en els últims afusellaments del franquisme . La seva vida, la seva història, els seus amics i els seus somnis de llibertat. Mentre altres sepulten la memòria en la fossa comuna de l'oblit on no arriba la llum ni el record, els seus familiars, amics, companys de treball i també de militància antifranquista ens parlen d'aquell final de la dictadura, dels seus records”*.

Diumenge, 27 de setembre, es portarà a terme un acte d’homenatge a Txiki a Collserola. La cita és a les 10h al cementiri de Collserola, on cada any es porta a terme un acte de recordatoria de l'assassinat de l'independentista basc, amb diverses intervencions.

El govern municipal de Cerdanyola, en què governa el Compromís-CUP, ha destacat "la importància que té per al nostre poble conèixer la seva història més recent en tota la seva dimensió. Més enllà de la que van fer pública en el seu moment les autoritats de la dictadura, responsables d’unes sentències sumaríssimes que acabaren en 11 penes de mort, una de les quals de Txiki, les darreres del franquisme."

Al llarg de l’any es faran noves activitats per recordar Juan Paredes Manot, “Txiki”.

Valora
Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  3. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  4. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  6. La Fundació Randa-Lluís M. Xirinacs ha publicat un nou llibre “Demòtica. Autoorganització del poble”.
  7. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  8. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  9. Francesc Vilà tindrà una placa dedicada a l’Espluga de Francolí
  10. Estrena del primer himne republicà català: "La Campana" de 1838
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid