Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria independentista
Ha mort Imma Albó, històrica militant independentista osonenca

La independentista Imma Albó i Vidal de Llobatera va morir ahir als 75 anys

30/07/2015 Política

Ahir dimecres al migdia va morir la independentista Imma Albó i Vidal de Llobatera, després d'una llarga malaltia.

Albó va néixer a Vic el 1940 i des de ben jove va formar part del moviment independentista català. Va participar activament en les protestes, manifestacions, mítings, actes culturals diversos, especialment contra el Procés de Burgos en què van jutjar els militants d'ETA durant la dictadura. Va militar al Partit Socialista d’Alliberament Nacional (PSAN), va impulsar el  BEAN (Bloc d’Esquerra d’Alliberament Nacional), i va mantenir molta relació amb l’escriptor i polític Fèlix Cucurull i amb Lluís M. Xirinacs. Més endavant va formar part de la Crida a la Solidaritat en Defensa de la Llengua, la Cultura i la Nació Catalanes, i una assidua participant en  els cursos de la Universitat Catalana d’Estiu (UCE).

També va participar en la publicació del llibre Cròniques colonials, de Manuel de Pedrolo (El Llamp, Barcelona, 1982). I és autora del llibre Fèlix Cucurull. La lluita per l’autenticitat (La Llar del Llibre, Barcelona, 1987), i va ser coautora del llibre Roca i Ferreras 100 anys després (Oikos-tau, Vilassar de Mar, 1995). Per altra banda va col·laborar en l’edició dels «Quaderns Roca i Ferreras» i en la publicació dels seus Fulls Informatius i en l’edició del llibre sobre Exercir l’autodeterminació. Perspectiva per al poble català al segle XXI (Pagès editors, Lleida, 2001) a través de la Convenció per la Independència Nacional, de la qual va formar part de la Junta diversos anys.

Nació Digital ha destacat que formava part d'una família que, igual que ella, va mantenir la resistència cultural i política de la nació catalana sota el franquisme: "Entre ells va destacar el seu germà Miquel, fundador de la Unió de Pagesos i de la qual va formar part fins a la seva mort el 1979. Imma Albó va patir, detencions, judicis, presó i exili mentre militava en diferents organitzacions clandestines."

Valora
Rànquings
  1. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  2. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  3. La IV Trobada de Dones dels Països Catalans debatrà a Prada sobre feminisme i construcció nacional
  4. Poble Lliure i La Forja organitzen dos actes a Arbúcies i Girona amb motiu de la Diada
  5. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  6. L’Assemblea Sobiranista reclama expulsar Aena dels aeroports de les Illes
  7. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
  8. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  9. La vaga continua tancant biblioteques de Barcelona davant el silenci de l’Ajuntament
  10. L’ANC se suma a la concentració del 17-A per exigir la veritat sobre els atemptats
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid