Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Homenatge
Ha mort l'històric militant independentista Josep Vidal Vilellas ‘Marinu’

Recentment havia participat en el documental ‘LLAVORS DE LLIBERTAT. Cala i la generació oblidada’. L'acte de comiat serà demà a 9.45 al Tanatori de Les Corts de Barcelona

01/09/2013 Política

Ahir va morir l'històric militant independentista, Josep Vidal Vilellas ‘Marinu’ a Caldes de Montbui, població on residia, a l'edat de 60 anys. 

Josep Vidal va entrar en contacte amb l’incipient independentisme de finals dels 60 a l’acadèmia DEMOS, de Sant Andreu. Aquesta acadèmia havia estat impulsada pels joves del FNC que pocs anys després fundarien el PSAN, com els germans Castellanos i les germanes Serra. Allà hi va conèixer Josep de Calassanç Serra i Puig ‘Cala’, amb qui va establir una forta amistat i amb qui durtant anys col·laboraria en diferents projectes polítics.

A la universitat va formar part dels GIC (Grups pro Independència de Catalunya), que es dedicaven a fer tasques d’agitació independentista. Anys més tard, Josep Vidal va tenir un paper destacat en l’aparell de propaganda del PSAN-Provisional, sobretot en l’edició i la redacció de la revista Lluita. Posteriorment, va col·laborar activament amb Terra Lliure, com a responsable de realitzar falsificacions de documentació i també tasques de correu entre el nord i el sud.

A partir del naixement de la ràdio i l’escola Arrels de Catalunya Nord va fundar, juntament amb Blanca Serra i Puig, l’associació Arrels Països Catalans, a través de la qual han treballat per a donar suport al projecte nordcatalà. També col·laborava amb el Centre de Recerca i Documentació Pau Vila (CDRPV).

A nivell professional, Josep Vidal ha estat implicat en l’àmbit de la pedagogia i l’educació ambiental, entre altres projectes va impulsar l’Aula Natura Cortadiu Cadí.

Recentment també ha participat en el documental ‘LLAVORS DE LLIBERTAT. Cala i la generació oblidada’, on és entrevistat. Precisament la Comissió Homenatge Cala que ens ha facilitat aquesta nota vol transmetre el seu condol a la seua família i amics.

Valora
Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. La ILP per garantir el caràcter públic de la sanitat arribarà al Parlament el 19 d’octubre
  3. Com pot caure el règim de l’abús
  4. Els CDR commemoraran els nou anys de l’1-O amb una mobilització a Urquinaona
  5. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  6. La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després
  7. Concentració a Barcelona contra els desnonaments arran del cas de la Maricarmen
  8. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
  9. Una parella de 81 i 74 anys afronta un desnonament a Badalona per haver avalat la hipoteca del fill
  10. Centenars de bombers es manifesten a Barcelona per exigir protecció davant els tòxics i millores laborals
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid