Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria
Ha mort l'independentista osonenc Ferran Ruíz

Ferran Ruíz Martos, conegut com "Perestroiko", va morir fa dos dies a Vic a causa d'una llarga malaltia

15/07/2014 Política

S'ha conegut la mort fa dos dies de Ferran Ruíz Martos, independentista osonenc que va ser detingut durant la ratzia del jutge Baltasar Garzón el 1992. Va romandre a la presó vora de dos anys, i va conèixer les presons de Carabanchel, Alcalà Meco, Girona i Brians junt amb el grup de companys del Col·lectiu de Presos Independentistes.

Ruíz, que tenia 56 any d'edat, arrossegava des feia anys un delicat estat de salut, raó per la qual va ser ingressat fa poques setmanes.

De jove havia militat a les joventuts del PSUC, i a la dècada dels anys vuitanta es va establir a Vic. Era cosidor d'ofici, i havia confeccionat diferents peces de vesturi i decoració per a grups musicals de renom.

A la capital d'Osona va formar part dels CSPC i del nucli del Moviment de Dedefensa de la Terra, i en les dècades següents va mantenir un vincle amb diferents col·lectius contestataris de la comarca.

Valora
Rànquings
  1. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  2. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans consolida la xarxa i incorpora dones de Catalunya Nord
  3. Els "Ponts per la Independència" tornen a desplegar-se a les comarques gironines en plena operació retorn
  4. L’ANC convoca una protesta contra l’homenatge a la selecció espanyola al Camp Nou
  5. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats a la 24a Marxa dels Vigatans
  6. Tornen a destrossar el monument a la Sardana de Montjuïc, un símbol de la cultura catalana
  7. Arbúcies homenatjarà Blanca Serra amb la presentació de "La revolució pendent"
  8. Cent vint-i-cinc anys del primer Onze de setembre combatiu
  9. El Camp Nou s’omple d’estelades en resposta a l’agressió policial d’Elx
  10. Madò Farta convoca una cadena «a la fresca» contra la turistificació a Palma
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid