Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
KURDISTAN
Almenys dos morts i cent ferits en un míting del partit kurd HDP a Diyarbakir

Almenys dues persones han mort i cent han resultat ferides en dues explosions durant un míting del Partit Democràtic dels Pobles ( HDP , que agrupa sectors de les esquerres kurda i turca ) a Diyarbakir, al Kurdistan Nord, a només dos dies de les eleccions generals de diumenge. Alguns cotxes que portaven els ferits de l'atemptat a l'hospital han estat atacats.

06/06/2015 Internacional

Les explosions han tingut lloc a les 16.55 (hora catalana) en una plaça de Diyarbakir on s'havia congregat una enorme multitud, just abans de la intervenció del president del HDP, Selahattin Demirtas. Després de l'incident, el canal de televisió kurd Med-nuce ha gravat breus xocs entre els simpatitzants del HDP i la Policia desplegada en l'àrea, que ha utilitzat gasos lacrimògen. Demirtas ha cridat immediatament a la calma i ha demanat que ningú es deixés arrossegar per provocacions. «El HDP no caurà en aquest parany. Cap partit és el nostre enemic. Malgrat totes les provocacions, passi el que passi, mantindrem la disciplina fins al final de les eleccions. No us deixeu vèncer per la fúria », ha demanat Demirtas en un emotiu discurs. Alguns cotxes que portaven els ferits de l'atemptat a l'hospital han estat atacats.


Durant la campanya electoral el HDP ha estat objecte de desenes d'atacs, que han causat diversos ferits greus. A l'enviament de dos paquets bomba a oficines de l'HDP a mitjans de maig es va sumar ahir una agressió a Erzurum, al nord-est de l'Turquia, on la formació d'esquerres celebrava un míting. Els atacants van incendiar un microbús del partit i van causar greus cremades al conductor, a més d'intentar linxar a altres participants. El HDP aspira a fer història i convertir-se en el primer bloc kurd que obté representació parlamentària, encara que per a això necessita superar el llindar del 10% de vots.

Valora
Rànquings
  1. Organitzacions de la Esquerra Indpendentista criden a mobilitzar-se aquesta Diada Nacional sota el lema “El combat és sempre ara”
  2. SOM POBLE-St. Martí Vell denuncia opacitat i il·legalitats de l’alcalde Robert Vilà
  3. Girona, pendent del retrat del Rei: mobilització antimonàrquica el 15 de setembre
  4. Marxes de torxes arreu del país en la vigília de la Diada Nacional (veure el llistat)
  5. Homenatge a Rosario Palomino, una catalana nascuda al Perú
  6. Girona penja la foto de Felip VI al ple amb un mosaic de l’1-O i fa diverses accions de protesta a la ciutat
  7. Poble Lliure i La Forja fan una crida a “fer foc nou” i rellançar l’independentisme d’esquerres arreu dels Països Catalans
  8. Catalanofòbia transversal i decolonial
  9. Jaume Martínez Vendrell. Una vida per Catalunya
  10. Terra, Classe, Llengua. Fem foc nou a l’independentisme d’esquerres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid