Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Comunicació
Dissenyen una samarreta d'homenatge al periodista Ramon Barnils

Es tracta d'una samarreta d'homenatge a Ramon Barnils i a favor de la llibertat de premsa, amb el lema "BRNLS DON'T OBEY" i una imatge del periodista

24/02/2015 Comunicació

Productes de la terra ha dissenyat una samarreta d'homenatge al periodista Ramon Barnils i a favor de la llibertat de premsa, amb el lema "BRNLS DON'T OBEY", (Barnils no obeeix) fent una clara referència a l'artista nordamericà Shepard Fairey  i la seva obra i campanya "Obey Giant" (Obeeix el gegant).

Una Idea del dissenyador Josep Maria Ganyet i l’il·lustrador Jordi Calvís.

Un model per al periodisme independent

Ramon Barnils i Folguera (Sabadell, Vallès Occidental, 13 d'octubre de 1940 - Reus, Baix Camp, 14 de març de 2001) fou un periodista català. Al llarg de la seva intensa carrera va col·laborar als diaris Tele/eXpres, El Correo Catalán, Avui, La Vanguardia i El Mundo, i a les revistes Amb Potes Rosses, El Món, Ajoblanco i El Temps. També va treballar a les agències de notícies Europa Press i Agència EFE, on va impulsar el primer servei de notícies en català, els anys 80. Contrastant, MediaCat i el Grup Ramon Barnils són hereus de la tasca i la trajectòria de pensament i periodisme crític de Barnils.

Va ser molt actiu al a ràdio, i intervingué a Catalunya Ràdio des del naixement de l'emissora com "El lloro, el moro, el mico i el senyor de Puerto Rico", i "El mínim esforç", que presentava al costat de Quim Monzó i Jordi Vendrell (La Mercantil Radiofònica). També va ser a les tertúlies d'actualitat política del programa clausurat "L'orquestra" i "Postres de músic."

Barnils va ser un paradigma de la independència professional i del periodisme crític, i va exercir de professor de periodisme a la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona entre 1976 i 1985. També va exercir un gran mestratge sobre una àmplia generació de periodistes. 

Valora
Rànquings
  1. “La catalanofòbia existeix i seguirà existint fins que Espanya acabi el seu propòsit: anorrear els catalans a costa de negar-los el dret a escriure la seva història”
  2. Fa 18 anys que ens va deixar Lluís Maria Xirinacs
  3. SOS Costa Brava obre el Camí de Ronda de Cap Roig i denuncia la seva privatització
  4. Resistència al Pla de Balasc contra l’especulació urbanística i la destrucció intencionada de l’espai
  5. Qui té por de Daniel Cardona?
  6. L’Exèrcit espanyol de Terra patrulla Eivissa en una operació de “dissuasiu” en temps de pau
  7. EH Bildu: El que va dir Alonso sobre Txiki i Otegi "blanqueja el franquisme"
  8. Lleida acollirà una gran manifestació el 5 d’octubre contra les agressions al territori i en defensa de la vida rural
  9. Nous terratrèmols a la costa del Sénia en ple segellat de la Plataforma Castor
  10. "SOS Costa Brava" reivindica l'obertura del Camí de Ronda amb una passejada popular a Calella de Palafrugell
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid