Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Països Catalans
Proposta de "Jornades de la Franja" al Born Centre Cultural de Barcelona

Ho manifesta el Moviment Franjolí per la Llengua, que posa com a exemple les jornades "força reeixides", dedicades a l’ Alguer, de fa unes setmanes.

23/10/2014 Territori

El Moviment Franjolí per la Llengua es planteja si no seria possible celebrar una jornades similars a les de l'Alguer, que recentment s'han celebrat al Born Centre Cultural, de Barcelona i que han estat "força reixides"

Per aquest motiu, l'entitat en el seu bloc, s'atreveix a proposar un esbós de programa i de persones que hi podrien intervenitr. Remarcant que es tracta d'una proposta provisional i absolutament oberta, però que, si de cas, pot servir de base de partida.

Així dissante al matí, es projectaria de la pel.lícula "Aguaviva",rodada a Aiguaviva de Bergantes, i posterior col.l.oqui amb la seua directora, Ariadna Pujol, juntament amb altres persones significatives del Matarranya, com Natxo Sorolla, sociolingüista, Artur Quintana, excatedràtic i estudiós de la llengua, i Joaquim Montclús, historiador.

Dissabte a la tarda xerrada col.loqui dedicat a un tema tan primordial com l' ensenyament; amb Francesc Ricart, del Departamenty d' Ensenyament de la Generalitat i Fragatí, Paco Bertran, profesor de l' institut de Fraga, Pepa Nogués, promotora de l' associació Clarió, i Manel Riu, professor d' institut i natural de Benavarri. Posteriorment, una altra xerrada-col.loqui dedicada a la literatura frangenca, amb Hèctor Moret, Mercè Ibarz, Juli Micolau i Carles Terés. Cal dir que durant les jornades hi podria haver una exposició de les fotografies fetes a Mequinensa per Jesús Moncada i una atra sobre Desideri Lombarte.

Diumenge al matí: actuació dels intèrprets franjatins Duo Recapte i Àngel Soro, cantautor. Xerrada-col.loqui dedicada a les actuacions polítiques possibles i futures a la Franja, amb la intervenció de l' alcaldessa de Mequinensa, Margarita Gòdia, de l'alcalde del Campell, Josep A. Chauvell, de l' alcalde de Pont de Montanyana, i de Paulí Fontova, regidor de Calaceit.
I a la tarda, com a cloenda, una taula rodona dedicada a una visió general de la realitat cultural socioeconòmica de la Franja a càrrec de Joaquim Montclús, historiador, Ramon Sistac, lingüista i catedràtic a la Universitat de Lleida, J. L. Espluga, sociòleg i catedràtic de la UAB, i Natxo Sorolla, sociolingüista.

Al final es pregunta, "Es podran realitzar algun dia unes jornades amb un programa com aquest o paregut?....Tant de bo!"

Valora
Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  7. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  8. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  9. 13 anys sense en Toni Lecha
  10. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid