Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Català
Presenten un recurs d'inconstitucionalitat contra el "LAPAO"

Entre altres arguments, el recurs considera que hi ha una llei de mínims del 2009 que "va donar visibilitat jurídica" a les llengües que es parlen a l'Aragó.

13/08/2013 Llengua

Aquest matí, els partits de l'oposició a les Corts d'Aragó, PSOE CHA i IU, amb el suport de 63 diputats del Congrés, entre els quals hi ha representants d'ERC i CiU presentaran davant el Tribunal Constitucional el recurs d'inconstitucionalitat contra la llei de llengües de l'Aragó que va canviar la denominació de la llengua que es parla a la Franja de 'català' a "LAPAO".

En l'elaboració hi ha participat un equip de la Universitat de Saragossa, format per professors de dret administratiu i constitucional, i presidit per Ángel Garcés.

El recurs es basa en textos jurídics i en la Constitució. Considera que s'ha vulnerat l'Estatut d'Autonomia d'Aragó del 2007 "que forma part del bloc de la constitucionalitat", i textos internacionals de les Nacions Unides, de la Unesco i, sobretot, del Consell d'Europa. Així mateix, el recurs considera que hi ha una llei de mínims del 2009 que "va donar visibilitat jurídica" a les llengües que es parlen a l'Aragó. Segons el text, la llei nega el reconeixement oficial de les llengües i, en fer-ho, les relega a l'àmbit privat, on se les coneix de manera "divertida" com "LAPAO" i "LAPAPYP".

Recordem que dos mesos, una trentena de batlles de la Franja de Ponent, lingüístes i experts, a més dels representants de tres consells comarcals, van renovar el compromís de la Declaració de Mequinensa en defensa del català a la Franja  També van decidir actuar davant la Justícia i la Unió Europea contra la nova Llei de Llengües de l'Aragó, que denomina com a LAPAO.

Valora
Rànquings
  1. La clandestinitat ignorada: Rafael Renyé, àlies Aleix Renyé
  2. Judici contra un llogater per convertir casa seva en un coliving
  3. La pagesia torna a tallar carreteres arreu de Catalunya contra les polítiques que ofeguen el camp
  4. Quan la lletra petita amaga la renúncia a la sobirania
  5. El Correllengua Agermanat posa en marxa una web per difondre la iniciativa arreu dels Països Catalans
  6. Ressenya de “Lenin i Gramsci”, editat per Joan Tafalla
  7. Els pagesos mantenen els talls viaris i reclamen garanties polítiques
  8. "Menorca per viure", una crida col·lectiva per una illa viva i amb futur
  9. Barcelona no pot respirar: continuen les mobilitzacions veïnals contra l’excés de trànsit
  10. Manifestació a Barcelona: "Prou agressions imperialistes. Ni a Veneçuela ni enlloc"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid