Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
#FestaEstelles14
La Festa Estellés a l'Espai País Valencià de Barcelona
19/09/2014 Cultura

Un any mes, l'Espai País Valencià de Barcelona celebra la Festa Estellés. Enguany es podrà gaudir gaudir d'un sopar amb una selecció de productes del País Valencià; i a continuació l'actuació de Feliu Ventura,i el recital de Pau Riba i Enric Cassasses. Seguit d'una lectura col·lectiva i lliure de textos del nostre poeta de Burjassot.

Al voltant del 4 de setembre se celebra la Festa Estellés des de fa 5 anys, que aplega lectura de poemes d'Estellés i sopars festius a molts pobles arreu del país.

La proposta va sorgir de Josep Lozano, ara fa 5 anys, suggeria fer la Festa en els mesos de setembre i octubre, a partir de la data de naixement del poeta el 4 de setembre, on entrara un plat típic de la nostra gastronomia, un bon vi de la terra i la lectura de poemes de Vicent Andrés Estellés, de manera semblant a com fan els escocesos –des de fa ja més de dos-cents anys– cada 25 de gener, per celebrar el naixement del poeta en llengua escocesa Robert Burns (1759-1796). Amb l’objecte d’instituir una celebració, de crear un nou recurs amb què cohesionar la gent progressista, promocionar la nostra autoestima i defensar la nostra cultura i llengua d’una manera festiva i popular. Idea que comença a consolidar-se arreu dels dels Països Catalans.

Valora
Rànquings
  1. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  2. El CAT Tradicionàrius s’omple per commemorar el Dia del Combatent Català
  3. Prats de Molló i la Presta viurà aquest diumenge les Festes de l´Ós
  4. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
  5. Paraules per a l’Acte «Més memòria històrica» del 19 de febrer del 2026
  6. Alerten que la privatització de CASA47 posa en risc 17.324 famílies que viuen en pisos de la Sareb
  7. Poble Lliure reclama eleccions immediates i acusa Illa d’incapacitat davant la crisi social
  8. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
  9. Aplec de la Muntanyeta de Sant Antoni de Betxí
  10. L’Assemblea Pagesa de Catalunya es presenta per primera vegada a les eleccions agràries
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid