Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Espectacle i debat
Les Illes al Born Centre Cultural de Barcelona

Avui i demà, amb l’espectacle 'Jaume I, el més bell home del món', un concert de Biel Majoral i una jornada de debat sobre 'Les Illes avui'

02/05/2014 Territori

Aquest vespre, el Born Centre Cultural de Barcelona acull l'espectacle teatral "Jaume I, el més bell home del món". Una obra que ens convida a reflexionar sobre la nostra pròpia història i ens reflecteix la peculiar condició humana. A partir del text original de Joan Guasp, Miquel Suau es posa dins la pell de Jaume I per donar a conèixer la faceta més humana dʼaquest personatge, adaptant a l'escena, dirigint i interpretant aquesta confessió dʼuns fets que fan referència a la nostra història.

Demà, Biel Majoral oferirà un concert coincidint amb el quarantè aniversari del seu primer recital, el 1974 a s'Alqueria Blanca i per homenatjar-hi Biel Caragol, Biel des Cantó i el tio Gori de sa Serra, els cantants mallorquins que el van iniciar en el cant de tradició oral i als quals considera els seus mestres.

Coincidint amb el quarantè aniversari del seu primer recital, el 1974 a s'Alqueria Blancano acostuma a oferir recitals en aquesta etapa de la seva vida, tot i que en algunes ocasions accepta interpretar una cançó en actes de defensa de la llengua catalana i la identitat mallorquina.

Al migdia, hi ha programat una jornada de debat sobre el títol "Les Illes, avui". Primer,  s'analitzarà en quin punt es troben les Illes pel que fa al reconeixement de la seva identitat, llengua i cultura; de la manera com la política afecta aquest reconeixement i de les perspectives de futur. També de la relació que les Illes han de tenir amb les altres regions dels Països Catalans. Porta com títol "Cap on van les Illes Balears i Pitiüses" amb la participació de Biel Barceló, Isidor Marí, Bertomeu Mestre i Toni Trobat (moderador).

A continuació sota el títol, "Pensar el país des de les Illes" es debatrà el paper de les Illes Balears i Pitiüses en el marc general dels Països Catalans. Relacions existents, amb la participació de Melcior Comes, Guillem López Casesnoves, Biel Majoral i Ferran Pisà (moderador)

Valora
Rànquings
  1. Convoquen una manifestació i concentració a Reus per la Vaga General per Palestina
  2. De Salses a Barcelona: 300 km per mantenir viva la flama de la Independència
  3. 85 anys de l’afusellament del president Lluís Companys
  4. 80 anys de l'apel·lació dels catalans a les Nacions Unides
  5. Més de dues-centes persones reclamen la reobertura del Camí de Ronda entre Garbet i Cala Port Joan
  6. “Acabar la feina començada”: la Columna del 27 d’Octubre fa una crida a culminar el camí de la República
  7. L’ANC dona suport a la pagesia del Maresme i denuncia l’especulació urbanística al Pla de Balasc de Santa Susanna
  8. La crisi de TV3, símptoma d’una desconnexió creixent dels mitjans públics catalans
  9. "Memòria del fang": la mirada col·lectiva que rescata l’esperança entre les ferides de la DANA
  10. El SEPC convoca vaga estudiantil el 15 d’octubre en solidaritat amb Palestina
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid