Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
BRASIL
Desallotjaments pel Mundial i les Olimpíades de Brasil

Només a Sao Paulo, prop de 70.000 famílies han estat desallotjades com a conseqüència de les obres de preparació per al Mundial de Futbol de 2014 i les Olimpíades de 2016.

12/05/2014 Internacional
El dret a l'habitatge està sent sistemàticament violat a les ciutats seu del Mundial 2014  i de les Olimpíades 2016 (els moviments socials brasilers calculen que  pel Mundial seran desallotjades unes 170.000 persones)."Aquesta dinàmica d'apropiació del territori segueix una lògica global, que uneix els interessos de grans empreses multinacionals i del capital financer internacional per explotar territoris locals amb una lògica transnacional, facilitada amb canvis legislatius, desallotjaments forçats i altres accions que no tenen en compte els drets de la població més vulnerable", indica l’activista Benedito Roberto.

El Mundial i les Olimpíades, emparats per l'afició nacional a l'esport, estan justificant una acceleració de l'expulsió de la població local d'àrees estratègiques, en molts casos degradant abans els barris per aconseguir l'acceptació popular d'aquestes intervencions. Als barris de faveles, saben que seran desallotjats, però no com ni quan. Jailson resident a Vila da Paz, una de les comunitats que serà desallotjada per la construcció de les carreteres d'accés al nou estadi del Corinthians a Sao Paulo, indica que "la resistència de la població local no vol dir que estiguem en contra del desenvolupament. S'han oblidat de nosaltres durant 16 anys, i ara que arriben els avenços a aquestes zones, volen que marxem".  En aquestes comunitats, amb el suport d'algunes organitzacions locals i internacionals, la societat civil s'està organitzant per exigir respostes i visibilitzar el que està passant i fer una crida a la lluita i a la resistència.

Valora
Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  4. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  5. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  6. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  7. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  8. 13 anys sense en Toni Lecha
  9. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  10. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid