Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
BRASIL
Manifestacions al Brasil en protesta per la mort d'una detinguda

La policia  està reprimint durament els barris populars de Rio de Janeiro, ciutat que acollirà partits del Mundial i les Olimpíades

21/03/2014 Internacional

Centenars de persones es van manifestar ahir dijous al popular barri de Madureira (Rio de Janeiro) per protestar per la mort d'una veïna que va ser arrossegada per una patrulla de policia que la portava a l'hospital ferida de bala. Un vídeo publicat al lloc web del diari Extra mostra com el cos de Claudia Ferreira da Silva, de 38 anys, penjava del para-xoc d'una camioneta de la policia, sostinguda amb prou feines per un tros de roba. La dona que  havia rebut un tret durant un operatiu policial a una favela de Rio de Janeiro va ser arrossegada uns 250 metres per una avinguda.

La manifestació va transcórrer pels dos sentits d'una avinguda de Madureira  mentre els manifestants cridaven “Assassins” als policies que custodiaven la mobilització. La nit anterior, en una altra protesta per la mort de Da Silva, dos autobusos van ser incendiats. Da Silva, que treballava com a auxiliar de neteja, va deixar quatre fills i quatre nebots que criava. El govern de Rio de Janeiro fa anys que reprimeix els barris popular amb l’excusa de millorar la  seguretat de cara a la Copa del Món (del 12 de juny al 13 de juliol d’aquest any) i dels Jocs Olímpics de 2016. La policia utilitza uns nivells tant alts  de violència que alguns analistes califiquen aquesta repressió de "guerra bruta contra els pobres" (veure vídeos).

Valora
Rànquings
  1. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  2. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  3. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  4. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  5. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  6. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  7. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  8. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  9. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  10. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid