Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Ensenyament
L’STEI participa al Fòrum Mundial de l’Educació al Brasil
23/01/2014 Educació
Comitè Internacional del Fòrum Mundial de l?Educació Comitè Internacional del Fòrum Mundial de l?Educació

Una representació de l’STEI Intersindical, juntament amb altres membres de la Intersindical Valenciana, assisteix al Fòrum Mundial de l’Educació que se celebra a la ciutat brasilera de Canoas, prop de Porto Alegre, i que compta amb la presència d’unes tres mil persones.

L’STEI assisteix a aquesta trobada no només amb la intenció d’escoltar, sinó també amb la ferma voluntat de parlar i de refermar les relacions que ja s’han establert amb moltes entitats durant els anys en què s’ha celebrat el Fòrum, ja que sempre hi ha estat present des dels seus inicis l’any 2001, i d’establir nous llaços de col·laboració i de lluita per una educació de qualitat per a tothom arreu del món.

El Fòrum debat les estratègies per a combatre el neoliberalisme també a l’àmbit educatiu, i proposa polítiques educatives de reforç de l’escola pública i d’un model integral d’educació popular i participativa.

L’STEI també aprofitarà la seva presència a aquesta cimera mundial per fer veure a les entitats i personalitats assistents en aquest fòrum mundial de l’educació, la necessitat d’impulsar l´ús de la llengua pròpia del territori com a llengua vehicular de l’ensenyament de cara bastir projectes educatius pedagògicament coherents i per tal de garantir la necessària cohesió social i la supervivència de les cultures i els pobles que encara viuen sobre la terra, També donarà a conèixer els principals factors que han fet que la participació en la lluita de la comunitat educativa de les Illes Balears en contra de les retallades i de la imposició del Decret TIL, hagi estat tan majoritària i com ha estat possible la participació de tota la comunitat educativa, les entitats i sindicats que les representen i el suport que han rebut de la ciutadania de les Illes Balears i de la resta de l’estat. Així mateix farà la denúncia de la nul·la voluntat de diàleg del Govern de José Ramón Bauzá (PP) amb els comitès de vaga i explicarà com aquest govern promulga lleis que vulneren drets fonamentals recollits a la constitució espanyola i als tractats i acords internacionals de l’ONU.

La fotografia que acompanya aquest escrit és del Comitè Internacional del Fòrum Mundial de l’Educació, del qual forma part el secretari general de l’STEI, Gabriel Caldentey. També s’hi pot veure el coordinador del Fòrum Social d’Educació, n’Albert Sansano, i Vicent Maurí de l’STEPV Intersindical Valenciana que hi participa com a ponent en nom dels STEs.

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  4. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  5. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  6. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  7. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  8. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  9. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  10. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid