Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Nomenclàtor
Pepe Rubianes al nomenclàtor de Barcelona

Pepe Rubianes tindrà un nom al nomemclàtor de Barcelona. Avui s'ha fet públic que l'actor donarà nom a una de les quatre noves places a l'Avinguda del Paral·lel de Barcelona, previstes que es comencin a construir entre l'abril i el maig

13/02/2014 Política

Segons algunes informacions, la reforma del Paral·lel estaria llesta a mitjans de 2015.

Però aquesta opció no és del tot sòlida, ja que al costat de la proposta de la plaça al Paral·lel, l'Ajuntament de Barcelona no descarta buscar una ubicació "més adient" a la Barceloneta, opció que obligaria a canviar el nom d'un espai o esperar fins que en sorgeixi un de nou, i que per tant dilataria el procés per realitat l'homenatge a Rubianes.

El passat 29 de gener, des de la Ponència del Nomenclàtor es va acordar reservar una d'aquestes quatre places fruit la remodelació urbanística al Paral·lel perquè portés el nom de Pepe Rubianes. Es tractava d'un compromís municipal del govern de Jordi Hereu de retre homenatge a l'actor.

Per una altra banda, l'alcalde actual Xavier Trias ha destacat que troba "just" que el reconeixement a Rubianes.

Una reivindicació popular i crítica

Per dedicar una plaça a Rubianes a Barcelona s'han superat molts esculls. La causticitat de l'actor i sobretot la famosa intervenció en una programa de TV3 el 2006 en què declarava "A la mierda la unida d'Espanya" van generar molts atacs contra l'actor i la demonització política de la seva tasca com a professional dels dels sectors més espanyolistes.

Precisament la recuperació de la imatge de Pepe Rubianes es va portar a terme des d'àmbits populars, com el carrer dedicat a l'actor durant les Festes de Gràcia, per part a Comissió de Festa Major del carrer Sant Pere Màrtir. Aquesta reivindicació de l'actor galaicocatalà i la vigència de moltes de les seves obres (en aparicions a la televisió, en vídeo, en homenatges del món de la cultura) han fet possible que finalment es dediqui una plaça a Rubianes.

Valora
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  3. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  4. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  5. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  6. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  7. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  8. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  9. L'Institut d'Estudis Catalans acull una jornada sobre les reclusions femenines i les presons de dones
  10. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid