Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió
Quatre estudiants a judici per la seva participació en la vaga de docents a les Illes

El SEPC i Alerta Solidària demanen l'absolució i convoquen una concentració a les portes del jutjat de Via Alemanya de Palma.

18/01/2014 Drets i Llibertats
Un dels joves colpejats per la policia espanyola Un dels joves colpejats per la policia espanyola | Autor: Rubén Ilich

El proper 28 de gener quatre estudiants que participar als piquets informatius, convocats pel Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC), seran jutjats a Palma. Els estudiants estan acusats de desordres, coaccions i deslluïment durant la segona jornada de vaga dels docents de les Illes.

Els fets es remunten al 17 de setembre de 2013. A primera hora del matí la policia espanyola aturava i retenia a 33 estudiants i en feria, almenys, un d'ells. Sis de la trentena d'estudiants van ser emmanillats i, preparats per a ser detingudes, fins que arribà una ambulància, un equip de televisió i un grup de pares i professors que varen començar a protestar per l'actuació dels agents. Aquests no van poder aguantar la pressió popular i finalment van deixar anar als  estudiants.

El fets succeïren entre l’IES Arxiduc Lluís Salvador i el centre comercial el Corte Inglés. Sembla que els agents de la policia intervengueren al piquet motivats per la denúncia de la directora de l’institut, Margalida Ramis.

Davant d’aquesta situació, les famílies dels afectats es reuniren en assemblea per mirar d’emprendre accions de denúncia a aquest maltractament de la policia. Es va realitzar una roda de premsa davant del centre comercial, una concentració davant l’IES Arxiduc Lluís Salvador i es va voler demanar la retirada de la denúncia, però la directora es negà a rebre els familiars. També, s’interposaren queixes a la Delegació del Govern espanyol i denúncies als Jutjats i al Defensor del Menor per l’actuació de la policia. Setmanes més tard començaren a arribar multes. Aquests fets van ser denunciats per l'Assemblea de Docents

Ara, els quatre estudiants vaguistes, dos d'ells militants del SEPC, s’enfronten a un judici de faltes per desordres públics, coaccions i deslluïment del mobiliari públic.

Valora
Rànquings
  1. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  2. Nova intervenció policial al Pont de Santa Cristina d'Aro per impedir la presència d'estelades i pancartes
  3. Arbúcies ret homenatge a Blanca Serra i Puig i a Carles Benítez en la presentació de "La Revolució Pendent" el llibre del PSAN-P
  4. Els "Ponts per la Independència" tornen a desplegar-se a les comarques gironines en plena operació retorn
  5. La Intersindical porta als jutjats el Consorci de Biblioteques de Barcelona per la retallada de drets laborals
  6. Contra l’idealisme relativista: nació i classe
  7. Convoquen diversos actes polítics independentistes el matí de l'11 de setembre a Barcelona
  8. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats pels seus anys de militància independentista i compromís social
  9. Les organitzacions de l’Esquerra Independentista convoquen la Diada al Camp sota el lema «Som un poble en lluita per una terra lliure»
  10. Valls commemora els 50 anys de la Marxa de la Llibertat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid