Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Memòria històrica
Una exposició reivindica el valencianisme republicà

La mostra es podrà veure a l’Ateneu de Sueca del 22 al 30 de novembre

14/11/2013 Història
el valencianisme republicà el valencianisme republicà

El Fòrum per la Memòria Virtudes Cuevas durà a Sueca, en col·laboració amb l’Ajuntament i amb l’Ateneu Sueco del Socorro, l’exposició itinerant El valencianisme republicà, organitzada per la Fundació Josep Irla.

L’exposició es podrà veure a l’Ateneu del 22 al 30 de novembre, i serà inaugurada per Antoni Furió, historiador i professor de la Universitat de València, el divendres 22 de novembre a les 19:30 hores.

El valencianisme republicà és producte del conjunt d’idees, llibres, publicacions, entitats, iniciatives, fets i personatges que des de mitjans del segle XIX reivindiquen els trets nacionals del poble valencià i la seua vinculació amb la resta de terres de la llengua catalana, i van lligant progressivament el seu futur en llibertat a un projecte democràtic de renovació cultural, cívica i democràtica d’arrels republicanes.

La història del valencianisme republicà és la crònica del lent despertar d’un poble silenciat, de la lluita per la recuperació lingüística, cultural i nacional del País Valencià. D’una lluita conduïda a través de l’acció cultural, cívica i política. Aquesta exposició itinerant ret homenatge a totes les generacions de valencianistes que han protagonitzat aquesta lluita, amb la finalitat que el seu exemple ens servisca per redreçar un País massa temps governat per una dreta reaccionària i antivalenciana, hereva del franquisme, que l’ha venut i espoliat fins a extrems inimaginables en una societat mínimament decent.

Valora
Rànquings
  1. Resistència al Pla de Balasc contra l’especulació urbanística i la destrucció intencionada de l’espai
  2. Fa 18 anys que ens va deixar Lluís Maria Xirinacs
  3. “La catalanofòbia existeix i seguirà existint fins que Espanya acabi el seu propòsit: anorrear els catalans a costa de negar-los el dret a escriure la seva història”
  4. Qui té por de Daniel Cardona?
  5. Sense les Pitiüses, els Països Catalans es buiden de sentit
  6. UCE de Prada de Conflent: una setmana de reflexió i compromís al peu del Canigó
  7. SOS Costa Brava obre el Camí de Ronda de Cap Roig i denuncia la seva privatització
  8. L’Exèrcit espanyol de Terra patrulla Eivissa en una operació de “dissuasiu” en temps de pau
  9. EH Bildu: El que va dir Alonso sobre Txiki i Otegi "blanqueja el franquisme"
  10. Lleida acollirà una gran manifestació el 5 d’octubre contra les agressions al territori i en defensa de la vida rural
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid