Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Animalista
La CUP de Tarragona valora positivament la prohibició dels espectacles de circ amb animals

Fa una setmana, lls grups parlamentaris de CiU, ERC, PSC, ICV-EUiA i la CUP van enregistrat una proposició de llei per prohibir "els espectacles de circ amb animals" i la seva "instal·lació" a Catalunya.

05/11/2013 Drets i Llibertats

La CUP de Tarragona ha manifestat la seva satisfacció per la proposició de llei al Parlament per prohibir els espectacles de circ amb animals.

Ara bé, recorda que fa gairebé 4 anys, la CUP de Tarragona ja va presentar una proposta de moció a l'Ajuntament per tal que la ciutat es declarés lliure de circs amb animals salvatges. El 30 de novembre de 2009 aquesta moció va ser aprovada pel Ple. No obstant això, la formació remarca que lamentablement aquesta prohibició no va fer-se efectiva.

Organitzacions ecologistes com la Plataforma Iniciativa Animalista-PIA han denunciat durant tot aquest temps i fins a l’actualitat que la normativa no s'ha fet complir de forma estricta, doncs alguns circs l’han infringit obligant a “actuar” a camells, piranyes i cavalls al terme municipal, fent-ne l’Ajuntament cas omís.

Tot i la bona notícia amb aquesta proposició de llei puntualitza la CUP que a la resta dels Països Catalans, "queda encara molta consciència moral i política per a prendre en aquest àmbit degut a la configuració dels ajuntaments on, el PP, compta amb moltes majories absolutes que dificulten que les mocions abolicionistes no puguin prosperar".

També assenyala que queda "encara molt de camí per a recórrer en la defensa i assumpció dels drets bàsics dels animals, i continua ben viva i present la greu contradicció que fa que encara es puguin celebrar els correbous a les Terres de l'Ebre"

Valora
Rànquings
  1. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  2. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  3. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  4. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  5. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  6. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  7. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  8. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  9. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
  10. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid