Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Internacional
Nou atac amb explosius contra una entitat bancària a Galícia

Resistencia Galega ha continuat amb un degoteig d'accions amb explosius, malgrat les detencions d'algunes persones que han estat acusades de formar-ne part

13/08/2013 Internacional

Una explosió la matinada d'aquest dimarts en un caixer de Novagalicia Banc a Beade (Galícia) a  ha causat considerables danys materials a les instal·lacions d'aquesta entitat. Segons apunta el Faro de Vigo, citant declaracions del delegat del Govern a Galícia, l'acció podria correspondre a una acció de Resistència Galega, el grup armat independentista gallec.

L'explosió ha produït vidres trencats, el sostre rebentat i una de les portes llançada fins a la meitat de la carretera. Segons aquesta font els veïns de Castrelos es van despertar pel estrèpit pensant que un camió s'havia estavellat.

L'atac amb explosiu es va produir entre les 3.30 i les 4.20 hores d'aquesta matinada al caixer ubicat al número 8 de la carretera Coutada de Beade i, segons expliquen a Europa Press fonts de l'entitat, s'han produït bastants desperfectes. NCG ja ha informat que intentarà canviar les vidrieres aquesta mateixa tarda per reprendre la normalitat el més aviat possible.

 

Resistencia Galega (RG), degoteig d'accions i detencions

El passat gener va ser detingut un militant independista a la Corunya, acusada de ser membre de Resistència Galega. Anteriorment el setembre de 2012 agents de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional espanyola van detenir quatre persones amb acusades de militar en aquesta organització independentista. A finals d'octubre dos independentistes gallecs va ser detinguts també acusats de formar part d'aquest grup armat. Durant el novembre i desembre del 2011 van ser detingudes sis persones a Vigo, Santiago i Lugo acusades de pertànyer a Resistencia Galega, quatre de les quals van ingressar a la presó, en una operació dirigida des de l'Audiència Nacional espanyola.

Resisència Galega ha realitzat diverses accions durant els darrers anys, com l'atac contra la casa museu de Manuel Fraga a Vilalba (Lugo), a oficines d'INEM i contra una antena de telecomunicacions. El passat mes de març es va portar a terme una de les darreres accins atribuïdes a aquest grup armat, precisament contra una sucursal d'aquesta mateixa entitat bancària a O Rosal.

Malgrat que la policia espanyola i la premsa del règim va fer públic l'escapçament de Resistencia Galega aquest grup ha continuat amb un degoteig d'accions amb explosius.

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  3. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  4. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  5. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  6. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  7. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  8. Lleida acollirà la presentació de "La revolució pendent", el llibre sobre la història i memòria del PSAN-Provisional
  9. L’Ateneu Barcelonès acollirà un debat sobre la proposta “3 repúbliques, 1 confederació” amb Antoni Infante
  10. Polèmica pel pregó de Saúl Craviotto a Lleida pel seu suport al 155 i la seva vinculació amb la Policia Nacional espanyola
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid