Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Rius
Alzira acull una manifestació "pel dret a l'aigua"

La Plataforma la "Ribera pel dret a l'aigua" demanarà  “Aigua per al riu, aigua per a beure, aigua per a la vida”

28/06/2013 Territori

Avui a les 19:30h, la Plataforma "La Ribera pel dret a l'aigua" convoca a Alzira (Ribera) una concentració a la plaça del Carbó per a exigir aigua potable de qualitat per a la Ribera del Xúquer, sense pesticides i sense nitrats; per a exigir una concessió d'aigua superficial del Xúquer en el Pla de Conca per als abastiments de la Ribera i la recuperació dels aqüífers contaminats.

La concentració es pronunciarà igualment contra qualsevol altre transvasament del Xúquer, com demana el lobby de l’aigua d’Alacant i per l’establiment d’uns cabals ecològics en el Xúquer i l’Albufera que permeten aconseguir el bon estat de les masses d’aigua.

Durant l’acte es llegirà un manifest en el qual recorden que la imminent eixida a consulta pública del Nou Pla de Conca del Xúquer és fonamental per aconseguir “una solució justa al problema de l'abastiment de la Ribera i fer possible el compliment de la Directiva Marc de l'Aigua que no és altre que el d'aconseguir el bon estat de totes les masses d'aigua, així com l'ús sostenible a llarg termini dels recursos hídrics”.

Per a la plataforma, la Ribera no està disposada a suportar més excuses dels responsables per justificar la seua ineficàcia per subministrar aigua que siga realment potable a les poblacions. En aquest línia, demana "el nostre dret d’abastir-nos amb aigua de la millor qualitat per al consum humà"

El lobby de l’aigua d’Alacant

La Plataforma alerta de que les amenaces al Xúquer continuen: "el lobby de l’aigua d’Alacant no deixa d’exigir la millor aigua del Xúquer per als seus negocis, plantejant un nou transvasament aigües amunt del riu, des d’Antella o des de Cortes. Al mateix temps volen vendre l’aigua dels seus aqüífers a una embotelladora. Doble negoci amb la seua aigua i amb la nostra".

Empitjorament dels aqüífers

Durant aquests darrers anys, segons la Plataforma, "el deteriorament de les  masses d’aigua ha avançat a marxes forçades, de manera que continuen sense establir-se cabals ecològics en rius, llacs i zones humides. Els principals aqüífers experimenten un empitjorament continuat. Els espais fluvials i boscos de ribera han desaparegut o es troben summament deteriorats en molts trams dels nostres rius",

 

 

Valora
Rànquings
  1. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  2. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  3. 42è Aniversari de la mort del lluitador independentista Toni Villaescusa
  4. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  5. El PP impulsa la retirada del nom d'Isabel-Clara Simó de l'institut de l'Alcúdia de Crespins per la seva defensa dels Països Catalans
  6. Ecologistes en Acció reclama un PLATER que prioritzi la biodiversitat, el sòl agrari i l'estalvi energètic
  7. El Sindicat d'Habitatge Socialista atura un autobús turístic a la Barceloneta per denunciar la turistificació i reclamar l'expropiació del Bloc Balboa
  8. La CACGi denuncia la investigació del seu portaveu pels fets de la protesta d'Empúries
  9. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  10. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid