Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Insubmissió
#NoPaguem tornen a precintar l'accés al Metro a Barcelona

Més de 60 persones obren portes mentre la gent agraeix i celebra l’acció

17/01/2013 Política
"aprofitant l?obertura de portes, una les bloquejava i una altra les precintava. I fet" "aprofitant l?obertura de portes, una les bloquejava i una altra les precintava. I fet"

Una setmana després d’obrir les portes durant una hora a plaça de Catalunya, la plataforma #NoPaguem ha tornat a l’acció. Aquest cop, l’estació triada ha estat la de Diagonal. Pocs minuts després de les 8 del vespre d'ahir, desenes de persones baixaven a l’estació per l’entrada de passeig de Gràcia i n’obrien les portes repetint un mètode senzill però efectiu: "aprofitant l’obertura de portes, una les bloquejava i una altra les precintava. I fet".

Algunes de les persones duien màscares amb la cara de l’alcalde Xavier Trias, una manera irònica de denunciar al màxim responsable de l’augment de les tarifes del transport públic, que a més cobra un sou estratosfèric, viatja amb un vehicle pagat per tothom, etc. A banda i banda del vestíbul, desenes de persones han desplegat cartells i dues pancartes reclamant transport públic a preus populars, així com denunciant-ne les retallades i els ‘ajustaments’ macro-econòmics com a causants d’aquests augments i, en general, de l’augment del cost de la vida. En declaracions a la premsa, un membre de la plataforma va tornar a explicar que el que no volem és pagar la seva crisi.

En aquest sentit, es van repetir crits com "No devem, no paguem"; "No és crisi, se’n diu capitalisme", o en favor de la readmissió d’Andreu de Cabo. També s’ha sentit força cops Ja n’hi ha prou de pagar, ara és l’hora de lluitar.

Fet i fet, quan poca estona després de baixar al vestíbul, les treballadores de metro de TMB desviaven el usuaris per una altra entrada, forçant el pagament, els membres de #NoPaguem es van desplaçar per l’interior del metro fins a l’entrada de Rambla Catalunya. Allà és la seixantena llarga d’activistes han romàs més estona, un cop s’han obert les portes amb el mateix mecanisme que abans.

Entre els usuaris, el sentiment generalitzat, després de la sorpresa inicial, era de celebració i agraïment. No van ser poques les persones que van fer exclamacions d’alegria en saber que no havien de pagar -s’havien precintat les ranures per on s’introdueixen les targetes- i, fins i tot, algunes han agraït directament a les activistes ‘que fessin alguna cosa mentre la resta de la gent està quieta’.

Cap a les 9 del vespre, es va baixar a l’andana, mantenint cartells alçats, repartint fulls volants i cridant càntics. Alguns agents de paisà s’ho miraven des del vestíbul mateix. Un cop al metro, membres de la plataforma van seguir repartint els fulls i cridant consignes, tot explicant l’acció i debatent amb la gent. Un nombrós grup ha baixat a Verdaguer, on van seguir actuant com a manifestació subterrània improvisada, obrint portes fins i tot davant de revisos i vigilants de seguretat.

Les accions de #NoPaguem estan generant adhesions col·lectives, acceptació i, el que és més important, segons la plataforma, "la participació d’una societat farta de pagar una crisi que no hem provocat. La desobediència civil s’esdevé com l’única manera de fer front a les retallades i a l’encariment del cost de la vida. Caldrà seguir en aquesta línia. Caldrà estar atentes a noves convocatòries. Ben aviat us les farem saber!"

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  4. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  5. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  6. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  7. 13 anys sense en Toni Lecha
  8. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  9. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  10. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid